جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت معدنی BHP به دنبال خرید شرکت رقیب خود آنگلو امریکن

شرکت بزرگ معدنی BHP پیشنهاد خرید کامل سهام برای شرکت رقیب خود آنگلو امریکن را ارائه داده است که ارزشش 31.1 میلیارد پوند برآورد می‌شود.

شرکت معدنی BHP به دنبال خرید شرکت رقیب خود آنگلو امریکن اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت (Metal Expert)، در ۱۶ آوریل بنا به بیانیه BHP پیشنهاد خرید به شرکت آنگلو امریکن داده شده و هیئت مدیره آنگلو امریکن در حال بررسی این پیشنهاد است.

در حالی که کارشناسان بازار کالا معتقدند که با این حرکت BHP عمدتا به دنبال فرصت های جدید مس است، توافق احتمالی منجر به ادغام قابل توجهی از بازار سنگ آهن نیز خواهد شد چراکه هر دو شرکت، بازیگران بزرگ جهانی سنگ آهن هستند. BHP انتظار دارد در سال مالی ۲۰۲۴ (پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴) ۲۸۲ تا ۲۹۴ میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

آنگلو امریکن شرکت استخراج معادن بریتانیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله می‌شود و با ارزش بازار ۳۱٫۱ میلیارد پوند، در رتبه ۱۵ از بزرگترین شرکت‌های فهرست شده در بورس لندن و ۲۴۷امین کمپانی بزرگ جهان قرار دارد. این شرکت، معادن سنگ آهن روباز در کومبا واقع در آفریقای جنوبی و مینس-ریو در برزیل را اداره می کند. کومبا انتظار دارد امسال ۳۵ تا ۳۷ میلیون تن سنگ آهن تولید کند، در حالی که پیش‌بینی تولید مینس-ریو ۲۳ تا ۲۵ میلیون تن است. با این حال، امسال آنگلو امریکن یک توافق راهبردی با غول دیگر معدنی، وله، برای توسعه مشترک مینس-ریو در برزیل منعقد کرده است. از لحاظ جنبه متالورژیکی این معامله، به جز ادغام سنگ آهن، ادغام زغال سنگ کک هر دو شرکت معدنی نیز به وقوع خواهد پیوست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors