یک کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

18 میلیارد دلار؛ ارزش سالانه محصولات فولادی ایران/ در اوایل سال آینده بازار متعادل خواهد شد

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: ارزش محصولات تولیدی صنعت فولاد در کشور سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار است.

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان با اشاره به میزان ارزش تولید سالیانه فولاد در کشور اظهار کرد: براساس تحلیل‌های انجام شده، بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد، وارداتی است و فولادی‌ها برای اینکه نیاز خود را تامین کنند، ارز هزینه می کنند اما متاسفانه قیمت فولاد جهانی است.

وی گفت: باید دانست ارزش محصولات تولیدی صنعت فولاد در کشور سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار است که حدود ۸ میلیارد دلار آن راهی بازار‌های صادراتی و حدود ۱۰ میلیارد دلار آن در بازار داخلی عرضه می‌شود.

طاهری افزود: در چنین وضعیتی، دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا منفعتی در صنعت برای تولیدکننده و فروشنده به دست آید. همچنین افزایش نرخ محصولات فولادی در بورس کالا به صورت نوسانی در حال تغییر است و نسبت به تورم و اقتصاد جهانی در بورس نمایان می شود.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به اینکه برخی از دولتمردان افزایش قیمت مسکن را ناشی از افزایش قیمت فولاد می دانند، بیان کرد: در صورتی که سهم فولاد در بهای تمام شده ساختمان، سهم چندان با اهمیتی نیست، این عامل نمی‌تواند تاثیرات زیادی در بازار مسکن داشته باشد.

وی در پایان اظهارداشت: با تحلیل‌های انجام شده، تا پایان سال بازار فولاد و صنعت متعادل نیست و در اوایل سال آینده این بازار به تعادل خود می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *