بحران در شرکت‌های ساختمانی چین فشار دیگری را بر سنگ‌آهن وارد می‌کند

قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر به پایین‌ترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسید و قیمت سایر فلزات هم به خاطر نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد بحران در بازار مسکن چین کاهش پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، موجی از فروش اوراق قرضه، بخش املاک و مستغلات چین را تحت تأثیر قرار داد، زیرا دولت چین همچنان به فشار بر این بخش بدهکار را ادامه می‌دهد. روز دوشنبه، فدرال رزرو آمریکا هشدار داد که آشفتگی در بخش املاک و مستغلات چین می‌تواند بر بازارهای مالی و رشد جهانی تأثیر بگذارد.

 

فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین با سرکوب دولت و خریداران محتاط که منتظر اقدامات بعدی هستند، در حال کاهش است. درحالی‌که غول املاک و مستغلات Evergrande توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، فراگیرترین تهدید برای کالاها پایان یک دهه توسعه خانه‌سازی است که بیشترین تقاضا را به همراه داشته است.

 

موسسه اعتبارسنجی فیچ در این باره نوشت: ما شاهد افزایش خطرات برای بازار املاک چین و درنتیجه تقاضا برای سنگ‌آهن در بخش ساخت‌وساز به دلیل مشکلات مالی Evergrande هستیم.

 

در گزارش فیچ اشاره شده است که سایر مقررات مربوط به وام و مخارج اجتماعی چشم‌انداز تقاضا را در بخش‌های ساختمانی و فلزات طی سه تا پنج سال آینده کاهش می‌دهد.

 

سنگ‌آهن در واکنش به کاهش تقاضای فولاد در چین به دلیل مجموعه‌ای از محدودیت‌های دولت برای کنترل انتشار آلاینده‌ها، بیش از نیمی از ارزش خود را از زمان اوج‌گیری در ماه می سال جاری از دست داده است. عرضه مواد خام در بنادر چین افزایش یافته است، درحالی‌که واردات این کشور به کمترین میزان خود از ژوئیه ماه گذشته رسیده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *