بازار صادرات آهن خام روسیه آرام گرفت+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از بازار آرام صادرات آهن خام روسیه به دنبال کاهش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر بازار صادرات آهن خام روسیه در پی کاهش تقاضا راکد گزارش شد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت آهن خام با درصد بالای منگنز، صادراتی، فوب بندر دریای سیاه، cif در بازه 395 تا 435 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته بین 395 تا 440 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در این راستا، یک تاجر در این باره بیان کرد: پس از زلزله، تقاضا در ترکیه بسیار کاهش یافت، زیرا خریداران عمده در مناطق زلزله‌زده این کشور واقع شده‌اند. همچنین چندین محموله در بازه قیمتی 505 تا 510 دلار به ازای هر تن cfr خریداری شد و آن‌هایی که نیاز داشتند تا ذخایر خود را تامین کنند، در حال حاضر دیگر نیازی به محصول جدید ندارند.

آخرین آمارها، قیمت پیشنهادی آهن خام صادارتی روسیه به ترکیه را در بازه 415 تا 420 دلار به ازای هر تن فوب نشان می‌دهد، این در حالی است که این پیشنهادات از سمت توزیع‌کنندگانی ارائه شد که تحت تاثیر تحریم‌های غرب بودند و بنابراین قیمت‌های کمتری در بازار جهانی داشتند.

در همین حال، در ایتالیا هیچ‌گونه تقاضایی گزارش نشد. با این حال، چندین خریدار در ابتدای ماه فوریه، محصول اوکراینی – با قیمت 510 تا 520 دلار به ازای هر تن cfr – خریدند. البته قیمت مطلوب برای خریداران محصول روسیه که در تحریم به سر می‌برد، کمتر از قیمت پیشنهادی توزیع‌کنندگان دیگر کشورهایی بود که می‌توانند محصول خود را به اتحادیه اروپا عرضه کنند.

برهمین اساس، پیشنهادات قیمتی اخیر در بازه 480 تا 485 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 430-435 دلار به ازای هر تن فوب) گزارش شدند، این درحالی است که قیمت موردانتظار خریداران عمده در بازه 425 تا 435 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 375-35 دلار به ازای هر تن فوب) بود.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام وارداتی، cfr ایتالیا بین 445 تا 520 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته با قیمت 445 تا 522 دلار به ازای هر تن عرضه می‌شد.

در همین حال، تجارتی در چین شنیده نشد؛ با وجودی که پیشنهادات قیمتی روسیه در حدود 470 دلار به ازای هر تن cfr بود که حداقل 20 دلار به ازای هر تن، بیش از قیمتی بود که خریداران حاضر به پرداخت بودند.

ارزیابی‌های این نشریه قیمت آهن خام با درصد پایین منگنز، صادارت، فوب بندر دریای بالتیک، CIS را بین 445 تا 485 دلار به ازای هر تن محاسبه کرد. این محصول در هفته قبل بین 445 تا 490 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

یک توزیع‌کننده در بازار اروپا در این باره اشاره کرد: پیشنهادات قیمتی از طرف یک توزیع‌کننده روسی 510 دلار به ازای هر تن cfr بود. این قیمت در مقایسه با قیمت پیشنهادی برزیل مطلوب نبود. زیرا ما می‌توانیم این محصول را با این قیمت بخریم ولی در این صورت، هیچ سودی نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *