دلایل صعودی شدن قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار اروپا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار اروپا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در سراسر اروپا افزایش یافت که این افزایش قیمت به دلیل سفارشات مطلوب خریداران و رشد هزینه تولید اتفاق افتاد.

در این میان، در ایتالیا، تولیدکنندگان ورق محصول ورق فولادی با ضخامت بالا را در سه ماهه نخست سال به فروش رساندند و درحال حاضر برای فروش محصول سه ماهه دوم سال هدف‌گذاری کرده‌اند.

معاملات برای حجم پایین ورق فولادی با ضخامت بالا در ماه مارس بین 850 تا 880 بورو (919-952 دلار) به ازای هر تن exw گزارش شد، این درحالی است که پیشنهادات قیمتی کارخانه‌ها برای ماه آوریل در میانگین قیمتی 900 یورو به ازای هر تن exw و یا بالاتر بود. البته قیمت‌های بالاتر در معاملات ذکر نشدند، چراکه خریداران از این قیمت‌ها دوری کردند.

همچنین ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، داخلی، 8-40 میلی‌متر، exw جنوب اروپا به بازه 850 تا 880 یورو به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در تاریخ 4 ژانویه (14 دی ماه 1401) در بازه 830 تا 850 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، خرید مطلوب تولیکنندگان به همراه افزایش قیمت اسلب، مواد اولیه کلیدی تولید ورق فولادی با ضخامت بالای ایتالیا، باعث رشد قیمت این محصول در این کشور شد.

علاوه بر این، اسلب فولادی، واردات، cif ایتالیا 620 تا 650 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، 20 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. قیمت این محصول در هفته گذشته، در بازه 600 تا 630 دلار به ازای هر تن بود.

شمال اروپا

در ادامه ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز حاکی از آن است که قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، 8-40 میلی‌متر، exw شمال اروپا 950 یورو به ازای هر تن بود. این محصول در تاریخ 11 ژانویه (21 دی ماه 1401)، بین 900 تا 950 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد. البته تولیدکنندگان اروپای شمالی در تلاش برای افزایش قیمت‌ها بودند.

با این حال، پس از اینکه فروش ورق فولادی با ضخامت بالای ماه ژانویه در بازه 800 تا 850 یورو به ازای هر تن exw در ماه گذشته بسته شد، یک کارخانه آلمانی قیمت پیشنهادی خود را 950 یورو به ازای هر تن exw ارائه کرد.

همچنین ورق فولادی با ضخامت بالای ایتالیا در بازه 930 تا 950 یورو به ازای هر تن به یک کارخانه آلمانی تحویل داده شد. این بازه قیمتی توسط خریداران آلمانی معقول به نظر می‌رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *