اضافه شدن تعطیلی شرکت «تسلا» به مشکلات تولید خودرویی چین

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی از تعلیق تولید شرکت «تسلا» در شانگهای و سقوط سهام سازنده خودروهای الکتریکی(EV ) حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تعلیق تولید شرکت «تسلا» در شانگهای به سقوط سهام سازنده خودرو های الکتریکی (EV ) کمک کرد که این امر موجب افزایش نگرانی‌ها درباره کاهش سرعت تولید خودرو چین  شد. به همین دلیل فروش این شرکت با روند کاهشی همراه بود.

در این میان، فعالان بازار به فست مارکتز گفتند که قیمت فولاد چین اخیرا از حمایت خودروسازان برخوردار نبوده است. برهمین اساس، ارزیابی  هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق گرم داخلی، شرق چین 4100 تا 4120 یوان (589 تا 592 دلار) به ازای هر گزارش شد. این محصول در قبل به قیمت 4140 تا 4150 یوان به ازای هر تن معامله می شد.

با این حال، معامله گران انتظار داشتند تعلیق تولید شرکت«تسلا» تاثیر بسیار کمی بر روی قیمت فولاد داشته باشد. آنان همچنیبن نسبت به تقاضا از سوی شرکت‌های صنعت خودرو ابراز نگرانی کردند. البته داده‌های گزارش شده از سوی انجمن خودروسازان چین (CAAM) نشان می دهد: تولید و فروش خودرو در چین 2 سال است که کاهش یافته است.

تعطیلی شرکت «تسلا»

در ادامه رسانه های داخلی و خارجی چین خبر دادند: شرکت «تسلا» قصد دارد تولیدات خود در کارخانه «گیگا» در شانگهای را از 20 تا 31 ژانویه (11 دی تا 30  بهمن) متوقف کند، بنابراین سازنده خودروهای الکتریکی(EV) تولید خود را در شانگهای به تعلیق درآورد. به همین دلیل، سهام شرکت «تسلا» 11 درصد کاهش یافت و درپی گزارشات تعلیق تولید به روند نزولی خود ادامه داد. همچنین افزایش شیوع کووید19 به دنبال کنترل همه گیری منجر به کمبود نیروی انسانی شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *