جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 30 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ بازار هفته آینده صعودی خواهد بود؟

رکود بازار میلگرد طی شهریور ماه موجب شد عرضه و معاملات میلگرد بیشتر بصورت اعتباری و ال سی انجام شود

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ بازار هفته آینده صعودی خواهد بود؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه میلگرد آجدار در بازار تهران هر کیلوگرم از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۵ هزار تومان معامله شد. همچنین متوسط قیمت میلگرد آجدار هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۱۷۰ تومان می‌باشد که این نرخ نسبت به هفته گذشته ۱۷۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این راستا، رکود بازار میلگرد طی شهریور ماه موجب شد عرضه و معاملات میلگرد بیشتر بصورت اعتباری و ال سی انجام شود. بر همین اساس، میلگرد در بورس کالا به ازای هر کیلوگرم ۲۲۴ هزار و ۷۲ ریال معامله شد که هر کیلوگرم ۲۷۵ تومان بالاتر از نرخ پایه بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران افزود: در این هفته قیمت تیر آهن نمره ۱۴ ذوب آهن اصفهان در انبار تهران هر شاخه ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، تیرآهن نمره ۱۶ هر شاخه ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و تیرآهن نمره ۱۸ هر شاخه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

به گفته چیت ساز، قوطی و پروفیل تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر فولاد مبارکه هر کیلوگرم ۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان در بازارهای آهن تهران معامله می‌شود.

وی تصریح کرد: در این هفته قیمت هاش ۱۰ سبک هر کیلوگرم ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هاش ۱۶ سنگین هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان است. آهن نبشی ضخامت ۴ نیز هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان و ناودانی شرکت فایکو نمره ۱۴ سنگین هر کیلوگرم ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران ادامه داد: قیمت آهن اسفنجی شرکت غدیر ایرانیان تحویل درب کارخانه هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت ورق گرم فولاد مبارکه هرکیلوگرم ۲۱ هزار تومان است.

چیت ساز با بیان اینکه قیمت ورق سرد خودرو هر کیلوگرم ۳۳ هزار و ۸۷۰ تومان است، گفت: همچنین قیمت اسلب فولادی هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل درب کارخانه بود.

وی خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر مذاکرات مثبت سیاسی و مهار نقدینگی مانع افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شده که به نظر می‌رسد برای حمایت از صنایع بازار سهام و بازارهای صادراتی تا حدودی مساعد است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران، معاملات فولاد یک چهارم بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد و بالای ۳۰ درصد سودآوری بازار سرمایه از محل صنعت فولاد و فلزات است. امسال بالاترین تقسیم سود را بین شرکت‌های فولادی داشتیم و به خاطر همین تقسیم سود در بازار سرمایه، از نظر تامین سرمایه و حفظ سرمایه گذاری‌ها اولویت‌های جدی در این بازار به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors