گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

حباب قیمت کویل ورق گرم کارخانه‌های آمریکا خواهد ترکید؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت کویل ورق گرم با وجود اعلامیه افزایش قیمت کارخانه‌های آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، باوجود اینکه شرکت «نیوکور» در روزهای اخیر قیمت محصولات خود را برای چندین بار افزایش داد اما قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا در قیمت 50 دلار به ازای هر هاندردویت ( یک هزار دلار به ازای هر تن) ثابت باقی ماند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 50.19 دلار به ازای هر هاندردویت ( یک هزار و 3.80 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 0.38 و 2.85 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 50 و 48.80 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 45 تا 60 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شدند.

شنیده شده در بازار

در همین حال، شرکت «نیوکور» در روزهای اخیر قیمت پایه نورد گرم را با افزایش 150 دلاری به یک هزار و 150 دلار به ازای هر تن (57.50 دلار به ازای هر هاندردویت) افزایش داد.

با این وجود، برخی منابع بازار از معاملات با قیمت 50 دلار به ازای هر تن و حتی کم‌تر گزارش دادند که شکاف قابل‌توجهی میان قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها و انتظار خریداران برجای گذاشت.

به گفته این منابع، رشد نرخ بهره و هراس کارخانه ها از فروش نرفتن تولیدات‌شان به دلیل افزایش تورم ناشی از رشد مجدد قیمت‌ها، احتیاط خریداران را در پی داشت.

همچنین مصرف‌کنندگان درباره پایداری روند صعودی قیمت‌ها به دنبال تعادل عرضه و تقاضا و زیرساخت‌های بازار  اظهار نگرانی کردند.

در همین حال، کارخانه‌ها اعلام کردند که قیمت قراضه صعودی شده و میزان تقاضا و همچنین زمان آماده‌سازی درحال افزایش است اما نرخ تولید کاهش یافته است و چندین کارخانه نیز روند عادی تولید در فصل بهار را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نقل قول روز

با این حال، یک توزیع‌کننده در بازار بیان کرد: به نظر می‌رسد حباب بزرگتر از انتظار تشکیل شده است و همه ما حدس می‌زنیم که به زودی می‌ترکد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *