پیشنهادات رئیس ایدرو درباره اولویت‌های برنامه هفتم توسعه/ کاهش دخالت دولت در سرمایه‌گذاری‌ صنایع

رئیس هیات عامل ایدرو موفقیت و عملکرد بخش خصوصی نسبت به دولت در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد را نشان‌دهنده بلوغ این بخش عنوان کرد.

علی نبوی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در زیرمجموعه‌های دولت در حال تدوین است، مطرح کرد: براساس مطالعاتی که در ایدرو انجام شده است، پیشنهاداتی در حوزه برنامه‌های توسعه در بخش ریل‌گذاری، با هدف 5 ساله جمع‌بندی و به دولت واگذار شد. در این راستا، امیدواریم مراحل تصویب این پیشنهادات به زودی در دولت طی شود.

وی گفت:  در برنامه هفتم توسعه، تمرکز بر این است که دولت نه تنها به ‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی شناخته نشود بلکه به‌ عنوان تسهیل‌کننده کارها ورود کند. بر همین اساس، بار سرمایه‌گذاری و اجرای این برنامه برعهده بخش خصوصی و غیردولتی خواهد بود، چرا که در شرایط فعلی و نسبت به دهه‌های قبل، به‌ نظر می‌رسد بخش خصوصی توان بیشتری از دولت از لحاظ فنی،‌ مهندسی، سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط با صاحبان فناوری در دنیا را دارد.

معاون وزیر صمت با اشاره به رشد بخش خصوصی نسبت به دولت، گفت: اگر در گذشته ناچار به ورود و سرمایه‌گذاری دولت در شرکت‌های بزرگ بودیم، در حال حاضر بخش خصوصی به قدری رشد داشته است که به‌ راحتی می‌تواند برای صنایع، مفید واقع شود. به عنوان مثال، صنعت ریخته‌گری، نمونه بسیار موفق در بخش خصوصی محسوب می‌شود که با سرمایه‌گذاری موجود در آن، به احتمال زیاد بتواند با بهره‌وری بالاتری از واحدهای دولتی فعالیت داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایدرو موفقیت و عملکرد بخش خصوصی نسبت به دولت در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد را نشان‌دهنده بلوغ این بخش عنوان کرد.

نبوی در پایان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری، ارتباطات بین‌المللی و توان فنی، مهندسی و نیروی انسانی در شرایط مناسبی قرار دارد. بنابراین هدف این است که برای افزایش رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور، نقش دولت در برنامه هفتم توسعه را به‌ عنوان تسهیل‌کننده تعریف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *