Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 2 آذر؛ دلار در بودجه تغییر نکرد/ مشوق‌های چین فولاد را رونق داد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 2 آذر؛ دلار در بودجه تغییر نکرد/ مشوق‌های چین فولاد را رونق داد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از رکود قیمت تمامی مقاطع حکایت دارد.

دلار امروز با نرخ ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار غیر رسمی معامله شد که نسبت به روز معاملاتی گذشنه تغییری نداشت.
در چند روز گذشته بحث بودجه سال آینده داغ بود و به نظر می‌رسید نرخ ارز تغییر داشته باشد اما بر خلاف سالهای گذشته بدون تغییر ماند. بودجه عمرانی و همچنین توسعه راهسازی نیز در تقاضای فولاد در سال آینده اهمیت دارد و به نظر می‌رسد اگر نرخ ارز با همین وضعیت ثبات بتواند به کار خود ادامه دهد شرایط تولید کنندگان فولاد ایران بهتر شود.
در بازار شرق آسیا شاهد تغییر سیاست‌های چین هستیم که با استقبال زیادی همراه شده است. اکنون وضعیت معادن سنگ آهن به دلیل بهبود شرایط اقتصادی چین و مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده مناسب است، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد این روند مسیر دیگری را طی کند.
براساس داده‌های گمرک چین که در تاریخ ۲۱ نوامبر منتشر شده، صادرات خالص فولاد نیمه‌ نهایی و نهایی چین در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته، با افزایش قابل توجه ۸۲.۱٪ یا ۳.۱۸ میلیون تن به ۷.۰۵۴ میلیون تن رسید.
صادرات خالص کلی فولاد چین در مدت ژانویه تا اکتبر، نسبت به سال گذشته، با افزایش ۶۷٪ یا ۲۷.۴۲ میلیون تن به ۶۸.۶۰۴ میلیون تن رسید.
داده‌های اخیر از سازمان آمار ملی نشان می‌دهد که تولید فولاد خام چین در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته، با کاهش ۱.۴۵ میلیون تن به ۷۹.۰۹ میلیون تن رسیده است. تولید فولاد در مدت ژانویه تا اکتبر به میزان ۸۷۴.۷ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲.۰۱ میلیون تن افزایش داشته است، اما این افزایش کمتر از رشد صادرات در همین دوره بوده است.
در بازار جهانی شمش دریای سیاه هم بالاخره تکان خورد از کانال ۴۹۰ دلار عبور کرد و امروز با نرخ ۴۹۵ دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین بدون تغییر به کار خود ادامه داد. شمش آسیای جنوب شرقی هم نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و ۵۳۰ دلار در هر تن عرضه شد.
میلگرد صادراتی ترکیه در مسیر رشد قرار گرفت و در هر تن ۵۷۷.۵ معامله شد. ورق گرم و سرد CIS هم به ترتیب ۵۸۲.۵ و ۷۱۲.۵ دلار در هر تن قیمت خوردند. سنگ آهن ۶۵ و سنگ آهن ۶۲ چین هم ۱۴۸.۵ و ۱۳۶ دلار در هر تن عرضه شدند.
در بازار داخلی امروز شاهد رکود قیمت‌ها بودیم و نبشی و ناودانی با همان نرخ روز گذشته معامله شدند. تیرآهن و پروفیل نیز با همان نرخ قبلی به کار خود ادامه دادند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت ها ثابت اعلام شد.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمتی برای محصولات خود اعلام نکردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی و شاخه ای ثابت اعلام شد.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات همچون روز قبل اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors