جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تأثیر کوتاه مدت نوسانات ارزی بر بازار فولاد/ برجام نقش مهمی در تعیین قیمت زنجیره فولاد دارد

کارشناس پولی و بانکی گفت: در صورتی که دلیل افت قیمت نمادهای فولادی، گشایش‌های اقتصادی و سیاسی باشد، در کوتاه مدت باعث واکنش منفی بازار سرمایه خواهد شد.

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان در خصوص تأثیر نوسانات ارزی در فولاد ایران بیان کرد: بازار آهن و فولاد در کشور بیشتر از قیمت بازارهای جهانی تبعیت می‌کنند و تغییراتی که در سهام این شرکت‌ها رخ می‌دهد، به وضعیت جهانی فولاد بستگی دارد. البته کاهش نرخ ارز و به عبارتی نرخ دلار در کوتاه مدت باعث افت قیمت سهام این صنایع می‌شود؛ اما دلیل این موضوع باید به طور دقیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه افت قیمت سهم‌های فولادی به وضعیت بازار جهانی بستگی دارد، گفت: در صورتی که دلیل افت قیمت نمادهای فولادی گشایش‌های اقتصادی و سیاسی باشد، در کوتاه مدت باعث واکنش منفی بازار سرمایه در این حوزه خواهد شد. از سوی دیگر، این اتفاق می‌تواند در میان مدت و بلند مدت بازار صادراتی را تحت تأثیر قرار دهد.

کارشناس پولی و بانکی ادامه داد: بر همین اساس، آینده نوسانات ارزی بستگی به نتیجه برجام دارد، یعنی در وضعیت فعلی با اخبار مثبت و منفی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، می‎توان آینده نرخ ارز را پیش بینی کرد. همچنین با توجه به شرایط، احتمالا دلار تا زمانی که اخبار قطعی از مذاکرات بیاید، در همین محدوده فعلی خود نوسان خواهد داشت.

علیمحمدی با اشاره به تأثیر ابهامات برجامی در اقتصاد ایران تصریح کرد: در چند سال اخیر، عدم اطمینان و غیر قابل پیش‌بینی شدن اقتصاد، به واسطه ابهامات موجود در برجام شکل گرفت. همچنین به دلیل اخبار و بحث‌های مربوط به مذاکرات که احتمال احیای آن کاهش پیدا کرده، افت شاخص حتی در سهم‌های ارزنده نیز قابل مشاهده است. بنابراین تا قطعی نشدن برجام، نمی‌توان چشم‌انداز مناسبی برای خرید و فروش و معاملات در بازار سرمایه انجام داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors