کاهش 9 هزار واحدی شاخص کل/ شاخص فلزات اساسی همچنان می‌ریزد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 29 آذر 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، با تحرکات رو به بالایی که در دقایق پایانی گروه خودرویی شاهد بودیم، در نهایت بخش سبز رنگ بازار سرمایه به 45 درصد رسید و تعداد نمادهای منفی به 350 نماد کاهش یافت.

در این راستا، خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 560 میلیارد تومان، 352 میلیارد تومان و 207 میلیارد تومان برترین صنایعی هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همچنین ارزش کل معاملات امروز 12 هزار و 909 میلیارد تومان گزارش شد که از این مبلغ، 5 هزار و 5 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

با این حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 8 هزار و 813 واحد افت داشت و به یک میلیون و 492 هزار و 95 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 906 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 442 هزار و 398 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 13 هزار و 5 واحدی، رقم یک میلیون و 9 هزار و 463 واحد را نشان داد.

علاوه بر این، نمادهای «فولاد»،«شستا»،«فملی»،«میدکو»،«کگل»،«شپنا»و«شتران» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند، ضمن اینکه نمادهای «دانا»،«خچرخش»،«دامین»،«پترول»و«دسبحا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «درازک»،«فشکر»،«بکرمان»،«کپارس»و«حپترو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *