Please use a valid API Key صادرات قراضه فولاد اروپا به چین متوقف شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

صادرات قراضه فولاد اروپا به چین متوقف شد

صادرات قراضه اتحادیه اروپا به چین به دلیل عدم توافق بر سر مقررات مربوط به ضایعات متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، منابع مطلع به Fastmarkets گفتند که محموله‌های ضایعات فلزی از کشورهای اتحادیه اروپا به چین به دلیل عدم توافق نظارتی بین طرفین در مورد آنچه که «ضایعات» و «مواد خام قابل بازیافت» هستند، متوقف شده است.

کمیسیون اروپا (EC) اخیراً مقررات اتحادیه اروپا را در مورد صادرات برای بازیابی مواد «ضایعات» خاص، از جمله ضایعات آهنی و غیر آهنی، به کشورهای خاصی که به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) تعلق ندارند، اصلاح کرده است. اطلاعیه مقررات جدید در 21 اکتبر در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد و این مقررات در 10 نوامبر سال جاری لازم‌الاجرا شد.

در سال 2019، اتحادیه اروپا درخواستی کتبی به کشورهای غیر عضو OECD ارسال کرد و خواستار تأیید کتبی این شد که «ضایعات» و «ترکیبی از زباله» ممکن است برای بازیابی به آن کشورها صادر شود. چین که در برابر واردات «ضایعات» موضعی محکمی در زمینه واردات قراضه دارد و استانداردهای بسیار بالایی برای واردات ضایعات فلزی وضع کرده، به پرسشنامه اتحادیه اروپا پاسخ نداد. راس بارتلی، مدیر محیط زیست و تجارت مرکز بازیافت بین‌المللی BIR روز دوشنبه 29 نوامبر گفت: نمی‌توان انتظار داشت که هیچ توافقی برای واردات این مواد از چین وجود داشته باشد.  درنتیجه، چین از فهرست کشورهایی که مجاز به دریافت «ضایعات» با منشأ اتحادیه اروپا هستند حذف شده است، به این معنی که چین در حال حاضر نمی‌تواند هیچ ضایعاتی از اتحادیه اروپا وارد کند.

یکی از صادرکنندگان ضایعات اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه 25 نوامبر به Fastmarkets گفت: هیچ‌کس در اروپا در حال حاضر قادر به فروش ضایعات فلزی به چین نیست. این یک مشکل قریب‌الوقوع است.

مدیر یکی از بزرگترین واردکنندگان قراضه مس چین هم گفت:  ما از اواسط نوامبر قادر به رزرو محموله قراضه از تأمین‌کنندگان اروپایی نبودیم.

در چین، ضایعات مس با خلوص بالا و گریدهای خاصی از ضایعات برنج و آلومینیوم از نوامبر 2020 به عنوان مواد قابل بازیافت با استفاده از تعریف خاص خود طبقه‌بندی شده‌اند. این محصولات ضایعات فلزی به عنوان کالا و نه ضایعات در نظر گرفته می‌شوند که از سال 2019 ورود آنها به کشور ممنوع شده است.

در طول سال گذشته هیچ ارتباط تجاری برای فروش این ضایعات با محتوای فلزی بالا از اروپا به چین وجود نداشت، جایی که در گمرک محلی به عنوان مواد قابل بازیافت ترخیص می‌شد.

اطلاعات موسسه Eurostat نشان می‌دهد که در هشت ماه اول سال جاری، حدود 250000 تن قراضه غیرآهنی و 5000 تن قراضه آهنی از اتحادیه اروپا به چین صادر شده است.

طبق مقررات صادراتی جدید، مواد تمام‌شده همچنان مجاز به فروش به چین هستند، اما چنین موادی در حال حاضر نمی‌توانند فروخته شوند، زیرا فروشندگان اتحادیه اروپا باید ابتدا حسابرسی شوند و چنین مجوزهایی با مانع مواجه هستند.

از نظر قانونی، ارسال ضایعات به چین با روش‌های اعلامیه کتبی قبلی هنوز امکان‌پذیر است، اما از نظر عملی، مقامات چینی با ارسال ضایعات موافقت نمی‌کنند، حتی اگر شامل فلزات بازیافتی با کیفیت بالا باشد.

 این یک پارادوکس است زیرا مقررات واردات چینی برای ضایعات مس و آلیاژ مس از استاندارد اروپا فراتر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors