دود اختلاف صمت و بورس کالا به چشم فولادسازان خواهد رفت

یک فعال فولادی به هم خوردن تعادل زنجیره فولاد را عامل افزایش فشار در تولیدکننده‌های محصول نهایی یا محصول میانی عنوان کرد.

سعید منتخبی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه تحریم مانع مهمی در صادرات فولاد به شمار می‌رود، مطرح کرد: مشتریان فولاد ایران به همین دلیل نمی‌توانند به صورت مستقیم مبالغ خرید خود را پرداخت کنند و به همین خاطر شرکت‌ها باید ضمانت‌نامه‌ای برای تضمین محصولات به مشتریان ارائه دهند.

وی گفت: در این راستا، باید راه‌حلی از طریق سیستم بانکی داخلی پیدا شود تا ضمانت‌نامه برای مشارکت با سایر کشورها تعیین شود. در این صورت مشتری می‌تواند سرمایه خود را به راحتی در اختیار ما قرار دهد و خرید خود را با خیال آسوده انجام دهد.

این فعال حوزه فولاد با اشاره به اینکه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نیاز به کارشناسی بیشتری دارد، افزود: عرضه فولاد در بورس فکر خوبی است؛ به شرطی که تمام مواد اولیه و محصولات هم‌ زمان به‌صورت 100 درصد عرضه شود و مازاد آن نیز صادر شود اما اینکه فقط در بخشی از زنجیره از جمله مواد اولیه به ‌صورت سخت‌گیرانه این اقدام صورت گیرد، تعادل زنجیره را از بین خواهد برد.

منتخبی به هم خوردن تعادل زنجیره فولاد را عامل افزایش فشار در تولیدکننده‌های محصول نهایی یا محصول میانی عنوان کرد و درباره اختلافات وزارت صمت و بورس کالا اظهار کرد: این اختلاف نظر مشکلاتی بین واحدهای هماهنگ‌کننده و سازمان‌های مرتبط به وجود می‌آورد و طبیعتاً دود این تضاد و ناهماهنگی به چشم تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *