جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

موافقت خریداران اروپایی با قیمت‌های بالاتر ورق گرم در 3 ماهه نخست 2023

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی نشان میی دهد: خریداران اروپایی با قیمت‌های بالاتر ورق گرم برای سه ماهه نخست سال میلادی آینده موافقت کردند. خریداران ورق گرم اروپایی با قیمت‌های بالاتر موافقت کردند اما عمده این سفارشات با حجم کم ثبت شدند.

موافقت خریداران اروپایی با قیمت‌های بالاتر ورق گرم در 3 ماهه نخست 2023 عینک فولادی فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن،خریداران ورق گرم اروپایی با قیمت‌های بالاتر موافقت کردند اما عمده این سفارشات با حجم کم ثبت شدند.

در این میان، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق گرم داخلی، exw شمال اروپا 632.93 یورو (666.10 دلار) به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به 9 دسامبر (18 آذر ماه 1401)، 5.68 یورو به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول قبلا با قیمت 627.25 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته آخرین محاسبات نرخ این محصول در مقایسه هفتگی 0.43 یورو افزایش و در مقایسه ماهانه، 12.07 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است.

به گفته برخی منابع، پیشنهادات کارخانه‌ها برای محصولات ورق در بازه زمانی ژانویه-فوریه در بازه 650 تا 700 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw ارائه شده است.

همچنین شنیده شده است که معاملات با حجم پایین با قیمت 630 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw انجام شده است، این در حالی است که چندین خریدار در این باره اظهار داشتند: قیمت 650 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw نیز قابل تجارت بود.

در همین راستا، یک منبع تاجر در بازار گزارش کرد که پیشنهادات قیمتی از طرف خریداران، 600 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw بود. با این وجود، دیگر منابع اظهار داشتند که تولیدکنندگان با قیمت پایین موافقت نمی‌کنند. وی در ادامه افزود:”ما به کف بازه قیمتی در بازار رسیدیم. درحال حاضر در بازار فعالیت بیشتری دیده می‌شود و پیشنهادات واردات کمتر هستند.”

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق گرم فولادی، exw ایتالیا 627.50 یورو به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به مدت مشابه در روز قبل 6.25 یورو به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول قبلا با قیمت 621.25 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، آخرین محاسبات نرخ این محصول در مقایسه هفتگی و ماهانه به ترتیب 5.83 بورو به ازای هر تن کاهش و 2.50 یورو به ازای هر تن افزایش نشان می دهد.

همچنین در حالی قیمت‌های پیشنهادی کارخانه‌های ایتالیایی، 630 تا 650 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw بود که برآورد خریداران از ارزش تجاری این محصول بین 620 تا 640 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw است.

علاوه بر این، یک منبع در بازار قیمت معقول تجارت این محصول 600 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی exw است ولی این گزارش به صورت گسترده توسط خریداران و تولیدکنندگان تایید نشده است.

در ادامه یک خریدار در گفتگو با فست‌مارکتز اعلام کرد:” کارخانه‌ها دیگر با قیمت‌های پایین موافقت نمی‌کنند و در مقابل، قیمت این محصول تحت فشار تدریجی برای افزایش قرار دارد.”

همچنیبن براساس گفته برخی منابع بازاری، پیش از تعطیلات زمستانی امکان افزایش پیشتر قیمت وجود دارد. در این رابطه یک منبع تاجر دیگر این‌گونه گفت:” مرحله مصرف ذخایر درحال اتمام است و خریداران به زودی برای خرید ورق گرم حمل سه ماهه نخست سال میلادی آینده اقدام خواهند کرد.”

علاوه بر این، براساس گزارش برخی منابع در بازار، پیشنهاد قیمتی ورق گرم شنیده نشده است و اکثر عرضه‌کنندگان از بازار دور ماندند.

گزارش‌ها حاتکی از آن است که در طول 7 روز منتهی به 9 دسامبر (18 آذر ماه 1401)، شنیده شده است که ورق گرم هند با قیمت 620 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr به ایتالیا و محصول کره‌ای با قیمت 640 یورو به ازای هر تن با شیوه معاملاتی  cfr به این کشور پیشنهاد شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors