فولادسازان چینی سرعت خود را برای کاهش آلایندگی افزایش می‌دهند

 فولادسازان چینی در حالی که کشور به سمت رشد اقتصادی سبزتر پیش می‌رود، تلاش خود را برای تغییر به سمت تولید کم آلاینده افزایش می‌دهند.
فولادسازان چینی سرعت خود را برای کاهش آلایندگی افزایش می‌دهند

به گزارش شین هوا، وی ونبو، مدیر اجرایی انجمن صنعت آهن و فولاد چین (CISA) اعلام کرد تا پایان ماه فوریه، حدود 620 میلیون تن ظرفیت فولاد خام 229 شرکت تکمیل شده یا در مرحله به‌روزرسانی با انتشار بسیار کم است.

وی گفت که برای صنعت فولاد به طور کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کم، سرمایه‌گذاری در حدود 260 میلیارد یوان (حدود 40.7 میلیارد دلار آمریکا) مورد نیاز است که هر ساله هزینه‌های عملیاتی را بیش از 50 میلیارد یوان افزایش می‌دهد.

با ترویج شدید تنظیم ساختار صنعتی، بهینه‌سازی ساختار انرژی، انتشار بسیار کم‌کربن، صنعت فولاد چین در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در توسعه سبز دیده است.

طبق داده‌های CISA، شرکت‌های بزرگ آهن و فولاد از سال 2015 تا 2020 مصرف انرژی جامع خود را به ازای هر تن فولاد 58 درصد کاهش داده‌اند.

سبزتر کردن فولاد و سایر صنایع مصرف‌کننده انرژی بخش مهمی از اقدامات گسترده چین برای کاهش آلودگی و مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

چین قبلاً اعلام کرده بود که تلاش خواهد کرد تا سال 2030 به حداکثر میزان انتشار دی‌اکسید کربن برسد و از آن پس و تا سال 2060 به خنثی شدن کربن (صفر کردن انتشار دی‌اکسید کربن) دست یابد.

Baowu بزرگ‌ترین مجتمع فولادی جهان، در ماه ژانویه اعلام کرد که هدفش رسیدن به اوج انتشار دی‌اکسید کربن قبل از سال 2023، کاهش انتشار دی‌اکسید کربن تا 30 درصد قبل از 2035 و دستیابی به خنثی‌سازی کربن قبل از 2050 است.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که تولید فولاد خام چین در سال گذشته 1.07 میلیارد تن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *