جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 خرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود مواد اولیه و تامین انرژی مهمترین موانع تولید در صنعت فولاد 

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت : تامین مواد اولیه بویژه سنگ آهن ،  کنسانتره و گندله و تامین برق و گاز مصرفی و سرمایه در گردش کم  شرکتها مهمترین موانع تولید صنعت فولاد است .

بهرام سبحانی در گفت‌وگو با فولادبان با اشاره به موانع تولید در محصولات فولادی افزود: مهمترین موانع صنعت فولاد صرفنظر از بحث نقدینگی و سرمایه در گردش کم شرکتها، بیشتر به کمبود مواد اولیه و تامین آنها در برخی از واحدها بخصوص درحوزه تامین  سنگ آهن ، کنسانتره و گندله بر می گردد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دو عامل مهم و تاثیرگذار مباحث مربوط به تامین انرژی است که در فصول تابستان و زمستان محدودیتهایی در برق و گاز کارخانه های تولیدکننده ایجاد می کند.

وی با اشاره به تامین انرژی برای کارخانه های تولید فولاد و قراردادهای متوالی این کارخانه ها با شرکت توانیر برای تامین برق  کارخانه های تولیدی گفت: تمام تولیدکنندگان محصولات فولادی با شرکت توانیر قرارداد خرید انرژی دارند منتهی درفصل گرم سال و با افزایش دما که محدودیت انرژی تشدید می شود، بیشترین فشار برای کاهش مصرف بر صنعت فولاد است.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود : همین شرایط در زمستان برای تامین گاز کارخانه های تولید فولاد بوجود می آید و با افت دمای شدید و برودت هوا ، کمبود گاز بوجود می آید و بناچار مصرف گاز واحدهای فولادی محدود می شود که در واقع این امر مشکل تکراری تمام فصول سال شده است .

سبحانی تاکید کرد: با توجه به نیاز این صنعت به انرژی و پیش بینی تولید فولاد به میزان 55 میلیون تن در افق 1404 تفسیر این شرایط این است که هم باید نیروگاهها به تامین برق کارخانه ها کمک کنند و هم اینکه شبکه های گازرسان برای تولید محصولات فولادی کارگشا باشند و شرکت ملی گاز به همراه وزارت نفت یاری دهنده این صنعت برای تحقق 55 میلیون تن فولاد برنامه توسعه باشند.

رییس انجمن فولاد در پایان تصریح کرد: صنعت فولاد به توسعه معادن سنگ آهن نیاز دارد و اگر فکر برای تامین مواد اولیه صنعت نشود در آینده نه چندان دور تولید دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors