وضع تعرفه همسایگان بر محصولات فولادی ایران مانعی اساسی بر رشد بازار ایران  

عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: با وضع تعرفه سنگین کشورهای همسایه بر محصولات فولادی ایران ، شرایط  رکود بازار داخلی کشور بهبود پیدا نمی کند.

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان شرایط موجود در بازار را شرایط رکودی توصیف کرد وافزود: صادرات محصولات فولادی زمانی می تواند به عنوان مفری برای رهایی از رکود بازار داخلی باشد که بستر و شرایط آن برای صادرکنندگان کاملا مهیا باشد.

وی با اشاره به وضع تعرفه کشورهای همسایه بر محصولات صادراتی کشور تصریح کرد:علاقه مندی تولید کنندگان شمش فولادی به صادرات باعث شده کشورهای همسایه اغلب با تکیه بر شمش ایرانی واحد نوردی ایجاد و حتی بر محصولات نوردی ایرانی تعرفه واردات وضع کنند.

عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: دولت در این شرایط با توجه به روابط اقتصادی و سیاسی که با کشور عراق دارد می تواند ورود کند زیرا این کشور همسایه برای واردات محصولات نوردی 100 دلار در هر تن عوارض وضع کرده که این رقم برای سایر کشورها بسیار کمتر است.

عبداللهی افزود: با توجه به طرحهای عمرانی فراوان وعظیم مهندسان ایرانی در کشورعراق بهتر است در روابط سیاسی و اقتصادی ما با این کشور ، بهره گیری از محصولات و کالاهای ایرانی در اولویت قرار گیرد ، تا به افزایش صادرات و بهبهود شرایط بازار امیدوار بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *