پیش‌بینی فوربس از افزایش قیمت سنگ‌آهن

نشریه فوربس در جدیدترین چاپ خود یک تحلیل از بازار سنگ آهن منتشر کرده و در آن از افزایش قیمت سنگ آهن خبر داده است.

به گزارش فولادبان؛ نشریه فوربس در تحلیلی درباره چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن نوشته است:‌ سنگ‌آهن یکی از مواد اصلی تولید فولاد است. بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده (USGS)، تقریباً از تمام سنگ‌آهن (98٪) در ساخت فولاد استفاده می‌شود. سنگ‌آهن در نزدیک به 50 کشور استخراج می‌شود که هفت کشور تولیدکننده بزرگ سه‌چهارم تولید جهان را تشکیل می‌دهند. استرالیا و برزیل دو صادرکننده بزرگ سنگ‌آهن (بیشتر به چین) هستند که هر یک حدود یک‌سوم کل صادرات را دارند.

چین بزرگترین واردکننده و مصرف‌کننده سنگ‌آهن است، بنابراین مهم است که مراقب آنچه در این بازار اتفاق می‌افتد بود. حمل هفتگی سنگ‌آهن از استرالیا روند نزولی داشته و موارد عملیاتی و ایمنی، محدودکننده تولید و صادرات برزیل به چین بوده است.

این رویدادها تعادل شکننده عرضه و تقاضای جهانی سنگ‌آهن را ایجاد کرده است. درنتیجه، طی چند هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن در چین افزایش یافته است زیرا ذخایر کنار بندر به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته رسیده است. قیمت‌های صعودی سنگ‌آهن از بازار چین به سایر بازارهای جهانی منتقل شده است.

سنگ‌آهن برای صنایع آهن و فولاد در جهان ضروری است. تولیدکنندگان فولاد تحت تأثیر کاهش مصرف، رکود اقتصادی و ایجاد اختلال در زنجیره‌های تأمین در طی شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند. با این حال، بهبود تقاضای فولاد ایالات‌متحده از سطح پایین زمان شیوع کرونا، بهبودی V شکل را به نمایش گذاشت و قیمت‌های فولاد در بالاترین حد چند ساله وارد سال 2021 شد.

علاوه بر این، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد میلیاردها میلیارد دلار در جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن، منابع انرژی تجدید پذیر، شبکه‌های برق و سایر پروژه‌های مهم زیرساختی هزینه کند و هفته گذشته حمایت مقدماتی دو حزب را برای برنامه‌های خود به دست آورد. اگر این لایحه بزرگ برای هزینه‌های زیرساختی تصویب شود، به احتمال زیاد باعث افزایش فروش و درآمد انواع شرکت‌های پیشرو در بخش‌های اصلی مواد و صنایع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *