کاهش قیمت فولاد قراضه ویتنام پس از توقف فعالیت کوره‌های بلند

با توقف فعالیت کوره‌های بلند به دلیل کاهش تقاضا، قیمت واردات فولاد قراضه سنگین به ویتنام کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، هووآ فات (Hoa Phat)، فولادسازی عمده‌ ویتنامی در نامه ای اعلام کرده است: به دلیل شرایط کنونی بازار، در حال بررسی توقف کوره‌های بلند بیشتری است.

در این راستا، پیشنهادات ارائه شده برای محصول HMS1,2 (80:20) از مبدا آمریکا در محدوده 380-385 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr ویتنام شنیده شده است.

به گفته برخی منابع، خریدارانی که به خرید محموله‌های جدید علاقه‌مند نبودند، پیشنهاداتی بالاتر از بازه قیمتی 365-370 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr ویتنام ارائه ندادند.

در همین حال، یک منبع بازرگانی در ویتنام گفت:”من فکر نمی‌کنم هیچ خریداری در ویتنام به واردات فولاد قراضه فکر کند. میزان تقاضای قراضه بسیار محدود است و بسیاری از کارخانجات تولیدات خود را کاهش می‌دهند. برخی کارخانجات قیمت خرید قراضه داخلی خود را در روز پنج‌شنبه، کمتر از 300 دلار هر ازای هر تن ارائه کردند.”

همین یک منبع بازرگانی در تابوان عنوان کرد:” تقریبا برای مصرف‌کنندگان قراضه ویتنام، خرید محموله‌های سنگین به دلیل حجم بالا غیرممکن است. خرید محموله‌های قراضه سنگین در زمانی که بازار فروش محصولات فولادی کند است و نرخ ارزی نیز درحال کاهش است، بسیار ریسکی است.”

به گزارش فولادبان و براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت محموله‌های سنگین فولاد قراضه، HMS 1,2 (80:20)، cfr ویتنام 365-370 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به 4 نوامبر (13 آبان)، 5 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این کالا در هفته گذشته با قیمت 370 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته پیشنهادات کارخانجات برای محموله‌های H2 ژاپنی با شیوه معاملاتی cfr ویتنام در بازه قیمتی 360-380 دلار به ازای هر تن و پیشنهادات خریداران بر این محصول، 355 دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.

همچنین بازرگانان، قراضه H2 از مبدا ژآپن با شیوه معاملاتی cfr ویتنام، 355 دلار به ازای هر تن پیشنهاد کردند اما تا به کنون معامله‌ای گزارش نشده است.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه H2، مبدا ژاپن، cfr ویتنام 355 دلار به ازای هر تن بود. این کالا در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان) در بازه قیمتی 350-360 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در طول این هفته، پیشنهادات هنگ‌کنگ برای محصول H1,H2 (50:50) با شیوه معاملاتی cfr ویتنام در بازه قیمتی 345-350 دلار به ازای هر تن گزارش شد که نسبت به هفته گذشته، 15-20 دلار کاهش یافت. با این وجود به گفته منابع، میزان تقاضا تغییری نکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *