جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت نزول قیمت سنگ‌آهن

رویترز درباره نزول قیمت سنگ‌آهن نوشته است:‌ قرارداد اصلی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، در هفته منتهی به 23 جولای حدود 10 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد هفتگی از فوریه سال گذشته است.

علت نزول قیمت سنگ‌آهن اخبار سنگ آهن

سنگ‌آهن هفته را با 1.126 یوان (173.77 دلار) هر تن به پایان رسید و اکنون حدود 17 درصد از بالاترین رکورد خود در ماه مه افت داشته است.

آنطور که آژانس گزارش قیمت کالاها آرگوس ارزیابی کرده است، سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به شمال چین، هفته گذشته 8.8 درصد نزول کرد تا به 201.35 دلار در هر تن برسد، در حالی که رکورد قیمت 235.55 دلار در 12 مه را زده است.

دلیل اصلی عقب‌نشینی قیمت سنگ‌آهن اقداماتی است که چین انجام داده تا بخش عظیم فولاد خود را مهار کند.

سؤال فعالان بازار این است که با محدود کردن تولید فولاد در چین و شروع حمل‌ونقل بیشتر، قیمت‌های سنگ‌آهن تا چه اندازه ممکن است کاهش یابد.

برای پاسخ باید هنوز منتظر ماند تا مشخص شود آیا سیگنال‌های اولیه به یک روند تبدیل می‌شوند یا اینکه آنها فقط یک تلنگر هستند.

مقامات پکن می‌خواهند تولید فولاد 2021 را بیش از سطح رکورد 2020 کاهش دهند، اما آنچه به نظر می‌رسد تغییر کرده این است که اکنون اقدامات سختگیرانه تری برای دستیابی به این هدف انجام شده است.

دولت چین به برخی از تولیدکنندگان فولاد در استان‌های جیانگسو، فوجیان و یوننان گفته که تولید خود را کاهش دهند و گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی کارخانه‌های تولید فولاد در شهر تانگشان به علت هشدار مجازات‌های رسمی برای تولید بیش از حد، تولید خود را کاهش داده‌اند.

در حالی که روزهای آغازین این سیاست‌ها است، برخی از علائم تعدیل تولید در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان وجود دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده در 15 جولای، تولید فولاد خام چین در ماه ژوئن 5.6 درصد کاهش یافت و به 93.88 میلیون تن رسید.

میزان تولید فولاد چین در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال 2020 با 11.8 درصد افزایش به 563.33 میلیون تن رسیده است.

اگر چین واقعاً بخواهد تولید فولاد را در سال 2021 تا 1.065 میلیارد تن محدود کند، این بدان معناست که تولید نیمه دوم باید در حدود 502 میلیون تن یا تقریباً 11 درصد کمتر از سطح حاصله در نیمه اول باشد.

با این حال، اگر چین در نیمه دوم با موفقیت تولید فولاد را محدود کند، احتمالاً درست زمانی اتفاق می‌افتد که عرضه شروع به بازیابی کند و به پتانسیل بالقوه نزدیک شود، زیرا به نظر می‌رسد سه صادرکننده برتر سنگ‌آهن شامل استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی صادرات بیشتری انجام می‌شود.

تحلیلگران کالا در موسسه‌های Kpler و Refinitiv هر دو واردات سنگ‌آهن چین در ماه جولای را در شمال 100 میلیون تن پیش‌بینی کردند.

Kpler پیش‌بینی می‌کند واردات چین در ماه جولای حدود 107.4 میلیون تن باشد که بالاترین میزان از اکتبر سال گذشته است، در حالی که Refinitiv می‌گوید واردات ماهانه ممکن است به 112.5 میلیون تن برسد، اگرچه این شامل 15 کشتی است که انتظار می‌رود در 31 جولای وارد شوند، یعنی ممکن است محموله‌های آنها نتواند به داده‌های گمرک جولای تبدیل شود.

به گزارش Refinitiv، استرالیا، مهمترین صادرکننده سنگ‌آهن، درصدد صادرات کمتری در ماه جولای است، اما صادرات 78.04 میلیون تن در ژوئن بالاترین میزان از دسامبر است.

بسیاری از محموله‌های بارگیری در ماه ژوئن در ماه جولای به بندرهای مقصد خود در آسیا رسیده‌اند.

صادرات سنگ‌آهن استرالیا احتمالاً طی هفته‌های آینده با پایان یافتن تعمیر و نگهداری در یک بندر بزرگ در ایالت استرالیای غربی و کاهش اختلالات مربوط به هوا، بهبود خواهد یافت، اگرچه تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده در بندر دیگر ممکن است حجم را محدود کند.

با این حال، صادرکننده شماره دو سنگ‌آهن یعنی برزیل قرار است در ماه جولای ستاره‌ای عالی باشد و Refinitiv صادرات 34.92 میلیون تنی برزیل را تخمین زده است که بیشترین میزان صادرات از آگوست 2020 است و از 30.95 میلیون ژوئن به شدت بیشتر است.

صادرکننده رتبه سوم یعنی آفریقای جنوبی که مشابه برزیل با موج‌های مداوم شیوع ویروس کرونا مبارزه می‌کند، در ماه جولای با صادرات حدود 8.1 میلیون تن درصدد است که بالاترین میزان از زمان ردیابی محموله‌های Refinitiv در ژانویه 2015 را ثبت کند که تقریباً دو برابر 4.4 میلیون ژوئن است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors