سقوط قیمت میلگرد فولادی برزیل در بازار جهانی/ ترکیه برای خرید عقب کشید

با نزدیکی فصل رکود بازار و تاثیر سیر نزولی بازار جهانی بر قیمت‌های داخلی، قیمت میلگرد فولادی برزیل برای سفارشات ماه نوامبر کاهش اندکی داشت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت داخلی میلگرد، حمل برزیل 4520-474 رئال (858-900 دلار) به ازای هر تن بود که نسبت به 14 اکتبر (22 مهر)، 2.22 درصد کاهش و در مقایسه با 9 سپتامبر (18 شهریور)،4.64 درصد افزایش یافت. این کالا در این ماه‌ها به ترتیب در بازه‌های قیمتی 4610-4860 و 4360-4690 رئال به ازای هر تن معامله می‌شد.

ر همین حال، با نزدیکی ماه دسامبر- فصل رکود بازار ساخت و ساز- میزان تقاضا کاهش یافت،؛ خصوصا زمانی که برخی فولادسازان اعلام کردند قیمت‌ها را افزایش خواهند داد. کارخانجات کوچک، شروع به کاهش پیشنهادات قیمتی خود کردند تا میزان سفارشات خود را حفظ کنند.

همچنین برخی توزیع‌کنندگان در جنوب ایالت سائو پائولو قادر به خرید محموله ماه نوامبر با قیمت 4520 رئال به ازای هر تن بودند. در همین حال، یک منبع قیمت ها را در حدود 4440 رئال به ازای هر تن گزارش کرد.

علاوه بر این، در فاصله زمانی پایان ماه اکتبر و آغاز نوامبر، برخی کارخانجات قیمت فروش خود را 4800 رئال به ازای هر تن و بالاتر گزارش کردند. پیشنهادات فروشندگان در بازه قیمتی 4600-4610 رئال به ازای هر تن براورد شد.

در این میان، تولیدکنندگان بزرگ‌تر در تلاش کاهش پیشنهادات با قیمت بالا (حدود 4740 رئال به ازای هر تن و بیشتر) بودند.

بررسی ها نشان می دهد: چشم‌انداز سقوط تقاضا در ماه دسامبر، منجر به برنامه‌ریزی برای محدودسازی گنجایش شد. در همین حال، گوستاوو ورنک (Gustavo Werneck)، مدیر اجرایی گردائو (Gerdau)، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این یک فرصت برای انجام تعمیر سالانه در کارخانجات کوچک گردائو است.

ورنک افزود: موقعیتی برای افزایش قیمت وجود ندارد، خصوصا با وجود سیر نزولی در بازار جهانی.. از سوی دیگر، در بازار اکثر پیشنهادات از ترکیه، مبدایی که بیشترین میزان واردات مقاطع بلند فولادی به برزیل را تامین می‌کند، از آغاز ماه اکتبر هر هفته کاهش می‌یابد.

به گزاش فولادبان و براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد صادراتی، فوب بندر اصلی ترکیه 640-650 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه هفتگی، 10 دلار به ازای هر تن و نسبت به ماه گذشته، 50 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این کالا در این ماه ها در بازه‌های قیمتی 650-660 و 690-700 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *