بررسی اوضاع و احوال بازار ورق گالوانیزه آمریکا/ میانگین قیمت ورق گرم چقدر شد؟

به دنبال کاهش میزان تقاضا و پیش‌بینی ادامه این روند، در حالی خریداران تنها در صورت ضرورت، محصولی را خریداری می‌کنند که قیمت ورق سرد و روکش‌دار سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق سرد، فوب کارخانه آمریکا به 45 دلار به ازای هر هاندردویت (900 دلار به ازای هر تن) رسید که نسبت به هفته گذشته 4.26 درصد کاهش یافت. این کالا در هفته گذشته با قیمت 47 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

در این میان برخی منابع گزارش دادند: در پی سیر نزولی بازار ورق فولادی، قیمت ورق گرم در روند کاهشی باقی ماند و گفته می‌شود زمان آماده‌سازی بین 5 تا 7 هفته باقی ماند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا 4.50 دلار به ازای هر هاندردویت بود که در مقایسه هفتگی 5.43 درصد کاهش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت 46 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع، کاهش میزان تقاضا در بازار ورق روکش دار درحالی که خریداران تنها در صورت ضرورت این محصولات را خریداری می‌کنند، در صورت ادامه این روند سیر تزولی قیمت‌ها متوقف نخواهد شد.

در این راستا، یک خریدار گفت:” افرادی که مستقیما از کارخانجات خرید می‌کنند، محتاطانه عمل می‌کنند و می‌دانند که قیمت‌ها به راحتی می‌توانند تغییر کنند. ما می‌دانیم که باید آنچه ضروری است را خریداری کنیم نه بیشتر از این.”

به گفته منابع، زمان آماده سازی بین چهار تا شش هفته براورد شده است.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد گرم)، فوب کارخانه آمریکا 42.50 دلار به ازای هر هاندردویت بود که نسبت به 3 نوامبر (12 آبان)، 5.56 درصد کاهش یافت. این کالا در این مدت با قیمت 45 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

به گزارش فولادبان، براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه با ضخامت 0.03-0.13 اینچ G90 (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا در روز پنج‌شنبه، 51.50 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد که نسبت به هفته گذشته، 4.36% کاهش یافت. این کالا در هفته گذشته با قیمت 54 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

میانگین قیمت 10 دلار

به گزارش فولادبان، و براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، میانگین شاخص قیمت ورق گرم آمریکا از 4 تا 10 نوامبر (13 تا 19 آبان) به 32.34 دلار به ازای هر تن رسید که در مقایسه با میانگین دوره ارزیابی گذشته، 5.19 درصد کاهش یافت. میانگین شاخص قیمت این کالا در دوره محاسبه قبلی، 34.11 دلار به ازای هر تن بود. در روز 10 نوامبر (19 آّبان)، شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا 32 دلار به ازای هر تن براورد شده بود.

در همین حال، فاصله قیمتی میان ورق گرم و سرد در طول هفته اخیر، به 12.66 دلار به ازای هر هاندردویت بود که نسبت به هفته گذشته، 1.78 درصد کاهش یافت. فاصله قیمتی این دو محصول در هفته گذشته 12.89 دلار به ازای هر هاندردویت بود. همچنین، فاصله قیمتی میان ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد) و ورق گرم در هفته اخیر، 11.16 دلار به ازای هر هاندردویت بود که نسبت به هفته گذشته 6.14 درصد کاهش یافت. فاصله قیمتی این دو کالا در هفته گذشته، 11.89 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد، ضمن اینکه میانگین فاصله قیمتی معمول محصولات 10 دلار به ازای هر تن است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *