جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حضور وزیر صمت در فراکسیون انقلاب/ فاطمی امین سه شنبه با وزارت خداحافظی می‌کند؟

سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس اعلام کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکشنبه (۸ آبان) در جمع اعضای فراکسیون انقلاب حاضر می‌شود.

به گزارش فولادبان، ابوالفضل عموئی سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکشنبه (۸ آبان) در جمع اعضای فراکسیون انقلاب حاضر می‌شود.

به گفته عموئی، مجمع عمومی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی عصر امروز به منظور بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش فولادبان، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۷ مهرماه پارلمان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد تا جلسه بررسی این طرح در سه شنبه هفته جاری در دستور کار پارلمان قرار گیرد.

اینکه سید رضا فاطمی امین در بیش از ۱۴ ماه اخیر دارای عملکرد  قابل قبولی بوده؟ پرسش مهمی است که با رای نمایندگان مجلس در سه شنبه هفته جازی، پاسخ آن مشخص خواهد شد.

در همین راستا، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس با دفاع از استیضاح وزیر صنعت گفت: استیضاح، رای عدم اعتماد به وزیر نیست بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا ابهامات درباره عملکرد این وزارتخانه بزرگ و چند وجهی روشن شود و مجلس بتواند درباره آینده و ادامه کار وزیر و امور وزارتخانه تصمیم بگیرد.

با این حال، سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس هم که از موافقان این استیضاح به شمار می‌آید، تصریح کرد: حال و روز حوزه تولید و صادرات خوب نیست و این وزارتخانه در مدیریت افزایش سرسام آور قیمت‌ها و همین طور توسعه صنعتی و معدنی استان‌های کم برخوردار توجه خاصی نشان نداده است.

وی افزود: دولت برای حل این تنگنا‌ها تیرماه به مجلس وعده داد با تقدیم لایحه، وزارت صنعت و معدن و تجارت را به دو وزارتخانه تولیدی و بازرگانی تبدیل می‌کند تا بخشی از خواسته‌های نمایندگان که همه از مسایل و مطالبات مردم است تامین شود، ولی این وعده پس از ماه‌ها اجرایی نشد و مجلس ناگزیر به سمت استیضاح رفت.

در ادامه علیرضا میرزایی، یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان علیرضا میرزایی با اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس،، تصریح کرد: به دلیل اشتباهات فاحشی که این وزیر در صنعت فولاد و خودرو انجام داد، در سال گذشته به مرز استیضاح رسید؛ اما در نتیجه فرصت مجددی به این وزیر داده شد.

ناظم‌زاده اظهار کرد: تداوم ماندگاری وزیر صمت در این سمت را می‌توان به وقت اضافه تشبیه کرد و جمله وی یعنی “صنعت فولاد در ایران، توجیه ندارد” نشان از شدت بی اطلاعی دارد. این جمله برای کشوری که بعد از نفت، فولاد بزرگ‌ترین اقتصاد آن محسوب می‌شود، ترسناک است.

این در حالی است که سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در واکنش طرح استیضاح خود در مجلس و می گوید: دست ما به لحاظ عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم پر است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسه استیضاح خود در هفته آینده، می افزاید: به استیضاح نگاه مثبتی دارم، زیرا می توان دیدگاه‌ها، اقدامات انجام شده و عملکرد این وزارتخانه را برای مردم بیان کرد زیرا دست ما به لحاظ عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم پر است.

فاطمی امین با برشمردن دستاوردهای این وزارتخانه در یکسال گذشته افزود: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۹ درصد ثبت شد در حالی که تابستان سال گذشته ۹.۶ درصد بودکه نشانه به حرکت درآمدن بخش تولید در کشور است.

وی، رشد دو و نیم درصدی شرکت های بورسی در خردادماه و رشد ۶ و نیم درصدی در شهریور را بیانگر سیاستگذاری درست وزارت صمت در حوزه صنایع و معادن ذکر و تصریح کرد: رشد تولید در شرکت های بورسی به ترتیب در تیرماه ۵.۸ درصد، در مرداد ۶.۷ درصد، در شهریور ۶.۵ درصد ثبت شد؛ و اینکه در دو ماه متوالی رشد بالای ۶ درصد ثبت شود، اتفاق کم نظیری است.

وزیر صمت در پایان اظهارداشت: مرکز آمار رشد بخش صنعت در فصل بهار امسال را ۵.۱ درصد اعلام کرده است و بر این اساس پیش بینی می شود نرخ رشد این بخش در فصل تابستان به بیش از رقم فصل بهار برسد.

در همین حال، آنوش رحام، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران به فولادبان گفت: درحال حاضر که در میانه دوره وزارت سید رضا فاطمی امین قرار داریم، تغییر وزیر صمت با دلایلی در زمینه تنظیم بازار و سطح عمومی قیمت‌ها نمی تواند منطق درستی برای به چالش کشیدن عملکرد وزیر از حیث معدنی، تولید صنایع و تجارت باشد.

به هر حال، باید منتظر روزهای آینده ماند و دید سرانجام سید رضا فاطمی امین موفق می‌شود دوباره رای اعتماد مجلس را بگیرد یا اتفاقات دیگری در مجلس رقم خواهد خورد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors