بنگلادش؛ خریدار پروپاقرص قراضه آهن‌آلات

بنگلادش برخلاف رکود جهانی اقتصاد، قراضه فولاد را به صورت عمده با قیمت‌های بالاتر می خرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن رکود و بحران اقتصادی جهانی فولادسازان بنگلادشی را برای خرید از ظهور مجدد در بازار عمده قراضه فولاد باز نداشته است.

در این راستا، یک واحد تولید کننده محصولات فولادی در بنگلادش سه محموله آهن قراضه شامل یک محموله 30 هزار تنی  deep-sea   HMS 1,2(80:20) را از دریای بالتیک با قیمتی معادل 418 دلار به ازای هر تن   CFR ،  یک محموله 4 هزار تنی قراضه خرد شده را با قیمت 428 دلار به ازای هر تن  CFR و یک محموله چهار هزار تنی قراضه درجه ویژه را 428 دلار به ازای هر تن خریداری کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین یک واحد تولیدکننده محصولات فولادی بنگلادش نیز یک محموله سه هزار تنی قراضه فولاد از سواحل غربی آمریکا خریداری کرده است که شامل 15 هزار تن HMS 1,2 (80:20) با قیمت 415 دلار به ازای هر تن  CFR و  15 هزار تن قراضه خرد شده با قیمت 420 دلار به ازای هر تن  CFR  بود.

همچنین تقاضای خرید برای محموله های deep-see HMS 1,2 (80:20)، با قیمت 420 دلار به ازای هر تن  CFR بنگلادش بود که در نهایت به خرید مدت دار مزایده ای با قیمت حدود 400 دلار به ازای هر تن  CFR  شد و می توان بطور ضمنی اذعان داشت تقاضای بنگلادش برای محموله های عمده قراضه همزمان با افزایش تقاضای ترکیه افزایش یافته است.

کانتیتر قراضه

در جدیدترین شماره نشریه متال بولتن بازار کانتینر تقاضا برای قراضه خرد شده در حدود قیمتی 490-470 دلار به ازای هر تن   CFR بنگلادش بود اما روند معاملات قراضه در بنگلادش نشان داد معاملات قراضه دریای بالتیک با قیمتی معادل 455 دلار به ازای هر تن CFR نیز انجام شده است. HMS 1,2 (80:20) 440 دلار به ازای هر تن cfr آمریکای جنوبی به بنگلادش و 455-450 دلار به ازای هر تن cfr از بریتانیا گزارش شده اما هیچ معامله ای انجام نشده است.

در همین حال، ورق با ضخامت بالا و ورق فولادی بریتانیا (Plate and structural scrap ) 480 دلار به ازای هر تن cfr بنگلادش فروخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *