پیش بینی افزایش قیمت محصولات فولادی در نیمه دوم سال

مدیر فروش گروه صنعتی فولاد یزد گفت: در ششماهه دوم سال احتمال افزایش قیمت ارز و دلار در کشور وجود دارد و با توجه به مسکوت ماندن نتیجه برجام احتمالا شرایط بازار ایران افزایشی خواهد بود و بالتبع قیمت انواع محصولات صادراتی نیز افزایشی خواهد شد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با فولادبان با اشاره به پیش بینی قیمت محصولات فولادی در شش ماه دوم سال افزود: عوامل متعددی در قیمت فولاد اثرگذار است که شرایط اقتصادی کشور، میزان عرضه آهن‌آلات به بازار، نرخ ارز و تغییر فصل از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت آهن و محصولات فولادی است.

وی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت محصولات فولادی را وزن، قطر، جنس، کیفیت و اندازۀ محصولات بیان کرد و ادامه داد:  تغییرات قیمتی در قیمت آهن بر مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاثیر می‌گذارد اما به طور کلی پیش‌بینی می‌شود آهن و محصولات فولادی مانند سایر بخش‌های بازار روند صعودی خود را تا پایان سال داشته باشد.

وی نرخ بازار جهانی فولاد در اروپا و آمریکا را به علت موضوع انرژی و ورود به فصل سرما افزایشی دانست و تصریح کرد: اتحادیه اروپا همزمان با بحران اوکراین، روسیه را تحریم کرد و تحریم روسیه موجب افزایش قیمت انرژی شد.

مدیر فروش گروه صنعتی فولاد یزد درباره بازار محصولات فولادی در شش ماهه دوم سال گفت: شرایط شرکت های تولیدی تابع شرایط اقتصادی کشور و قیمت ارز و دلار است و از آنجا که احتمال افزایش قیمت ارز و دلار در کشور وجود دارد و از سوی دیگر احتمال مسکوت ماندن نتیجه برجام نیز می رود ، روال بازار ایران احتمالا افزایشی خواهد بود و بالتبع صادرات نیز افزایش خواهد یافت .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *