جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 21 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم رفع محدودیت‌های بازرگانی برای فولادی‌ها / خبری از استیضاح وزیر صمت نیست

یک کارشناس فولادی گفت: در ماه‌های اخیر، استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بسیار کمرنگ شده و به احتمال زیاد دولت در حال بررسی اقدامات وی در حوزه‌های مختلف است.

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: دولت برای پایدارتر شدن اقتصاد کشور به ویژه در حوزه فولاد، باید دست تجار را در صادرات آزاد کند؛ چرا که در حال حاضر صادرات محدود به تولیدکنندگان است. در صورتی که دولت قصد افزایش منابع ارزی را داشته باشد، با وارد شدن بازرگانان در این عرصه، محصولات ایرانی می‌توانند بازارهای جهانی را تجربه کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های صادرات تاجران فولادی گفت: در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی اجازه بازاریابی ندارند، به همین دلیل منابع و بازارهای ایران محدود شده است. در صورت آزادسازی این قانون، دولت می‌تواند به تجار، تولیدکنندگان و افزایش منابع ارزی کمک کند. در این راستا خود تولیدکنندگان نیز نظر مثبتی دارند، چرا که آنها تمرکز اصلی خود را در بحث تولید گذاشتند و بازرگانی‌ها می‌توانند روند بهتری برای اقتصاد کشور داشته باشند.

کارشناس صنعت فولاد درباره احتمال استیضاح مجدد وزیر صمت بیان کرد: این مسئله فقط تابع مسائل بازرگانی نیست، بلکه به مسائل سیاسی کشور نیز بستگی دارد. بنابراین ابتدا باید دید دولت قصد احیای وزارت بازرگانی را دارد یا خیر! در صورت تفکیک این وزارتخانه، به احتمال زیاد وزیر صمت استیضاح و برکنار شود. البته تا به حال زمزمه‌ای در خصوص تغییر وزیر صورت نگرفته و چه بسا کمرنگ‌تر شده است.

والی در پایان با اشاره به اینکه احتمالا دولت در حال بررسی اقدامات وزارت صمت است، به لزوم بررسی عملکردهای وی در حوزه‌های مختلف صنایع، معادن و بازرگانی تأکید کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors