جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت‌گذاری دستوری، بلای جان بازار فولاد

یک کارشناس حوزه فولاد تصریح کرد: قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا منجر به ایجاد وضعیت رکود در این بازار شده است، از این رو برای خروج از رکود باید جریان تعیین قیمتی در بورس کالا، آزاد گذاشته شود.

محمد خالوندی در گفتگو با خبرنگار فولادبان در خصوص فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا تصریح کرد: قیمت‌گذاری برای محصولات فولادی در بورس کالا، درست نیست  و بهترین روشی که می‌توان به کار گرفت کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است.

این کارشناس حوزه فولاد در مورد مشکلاتی که فرمول قیمت پایه برای محصولات فولادی به وجود آورده است نیز افزود: در حال حاضر، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که هیچ توجیه اقتصادی برای تولید شمش وجود ندارد. از سوی دیگر، این قیمت‌گذاری دستوری برای محصولات فولادی در بورس کالا، منجر به راکد شدن شرایط بازار شده‌ است.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص احتمالی مجلس شورای اسلامی از بورس کالا نیز اظهار داشت: تحقیق و تفحص منجر به آشکار شدن مسائل مهمی می‌شود. از سوی دیگر، این امر منجر به کنترل بورس کالا خواهد شد که می‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

خالوندی با اشاره به برجام و تاثیر آن در بازار فولاد خاطر نشان کرد: البته احیای برجام و در پی آن، شروع روند کاهشی قیمت دلار از اتفاقات مثبتی است که می‌‎تواند بر بهبود وضعیت صنعت فولاد کشور اثرگذار واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors