جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ابرپروژه فولادی بدون برنامه‌ریزی مطرح شد/جایگزینی فولاد سبز بجای سوخت فسیلی در چند سال آینده

یک فعال صنعت فولادی گفت: در چند سال آینده برای ساخت فولاد در کشورهای پیشرفته، بجای سوخت فسیلی از هیدروژن استفاده خواهد شد.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان در خصوص ابرپروژه فولادی ایران مطرح کرد: اساس این پروژه از ریشه اشتباه است، چرا که دولت نباید در بنگاه‌داری دخالت کند. همچنین اگر این طرح‌ها و پروژه‌ها برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد، در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند که در این صورت حتی مقیاس و معیارها نیز می‌تواند به دست این شرکت‌ها تعیین شود.

وی با اشاره به مطرح شدن فولاد سبز در چند سال اخیر گفت: فولاد سبز، به نوعی روش تولید جدید در این صنعت است که در این راستا فولاد، به جای سوخت‌های فسیلی با استفاده از هیدروژن ساخته می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت با کیفیت فعلی محصولات فولادی ایرانی، در آینده خریداری نخواهند داشت. از طرفی کشور در تلاش است تا با افزایش 40 میلیون تنی در این حوزه، پیشرفت چشمگیری را تجربه کند و با توجه به موارد فوق، می‌توان دریافت برنامه‌ریزی مناسبی در این صنعت انجام نشده است.

این فعال بازار فولاد تصریح کرد: در این راستا به نظر می‌رسد پیش‌بینی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بدون ذره‌ای تحقیق کارشناسی مطرح شده و در واقع محاسبه منطقی در این زمینه صورت نگرفته است. در این راستا یکی از مشکلات اساسی در کشور، آماده نبودن زیرساخت‌ها است، به گونه‌ای که حتی با توسعه طرح‌ها، در زیرساخت‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود. از طرفی امروزه با وجود ظرفیت 12 تنی کشور، شرکت‌های فولادی در استان‌های مرزهای جنوبی توسعه داده می‌شوند و این در حالیست که در این محدوده، کمبود آب بیداد می‌کند.

شکوری بیان کرد: بنابراین اگر شرکت‌های فولادی در نزدیکی معادن ساخته شوند، در هزینه حمل و نقل و آب نیز صرفه جویی خواهد شد. در این راستا می‌توان طرح‌ها و پروژه‌ها را با مصرف آب کمتر توسعه داد و از طرفی هزینه نقل و انتقال مواد اولیه به کارخانجات نیز کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors