جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 13 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات محصولات فولادی با چه منطقی انجام می‌شود؟

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: تولید فولاد کشور بیش از نیاز مصرف داخلی است و با توجه به مازاد تولید، اصلاً متوجه نمی‌شوم واردات محصولات فولادی برای چه و برای چه منظوری می‌خواهد انجام شود.

خسرو حجتی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر واردات محصولات فولادی افزود: تا جایی که اطلاع دارم تولید فولاد در کشور بیش از نیاز مصرف است و به‌نوعی مازاد تولید وجود دارد و بخشی از آن هم به دیگر کشورها صادر می‌شود و به‌عنوان یک منبع ارزی خوب برای کشور تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: صادرات فولاد کشور به‌منظور تأمین نیازهای ارزی کشور و واردات محصولات فولادی نوعی دوگانگی در سیاست‌های دولتی است.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد ادامه داد: گروه فولاد یزد برای تأمین مواد مصرفی، ماشین‌آلات و قطعات مصرفی هیچ‌گونه ارزی از دولت دریافت نمی‌کند و حتی ما به ازای صادرات محصولات فولادی خود، ارز به کشور وارد می‌کند. حال موضوع واردات محصولات فولادی و ایجاد هزینه ارزی می‌تواند یک دغدغه جدید باشد.

حجتی گفت: اگر برق کارخانه‌های فولادی قطع نشود، مواد اولیه کارخانه‌های فولادی تأمین و برقرار باشد و مجموعه‌ای از عوامل درست و صحیح مدیریت شود ایران می‌تواند همچنان به‌عنوان یکی از فولادسازان بزرگ خاورمیانه و دنیا باقی بماند.

وی افزود: من اصلاً متوجه نمی‌شوم که واردات محصولات فولادی برای چه منظوری می‌خواهد انجام شود/

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد ادامه داد: اگر میزان عرضه و تقاضا در بورس کالا را یک هفته رصد کنید مشاهده خواهید کرد مازاد عرضه وجود دارد ولی خرید نمی‌شود و شاید علت آن نبود نقدینگی مشتریان است حال در این شرایط، واردات فولاد عجیب غریب است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors