جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال افزایش قیمت محصولات فولادی تا پایان سال

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل گفت: با توجه به تقاضای بیشتر محصولات فولادی در بازار و کاهش عرضه، احتمال افزایش قیمت محصولات فولادی تا پایان سال وجود دارد ولی اگر دولت عرضه مواد اولیه را افزایش دهد، مطمئنا قیمت ها کاهشی خواهد شد.

محمد محمدپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به تعیین قیمت محصولات فولادی در زنجیره فولاد افزود:درحال حاضر بیشترین نظارت و کنترل دولت بر قیمت محصولات زنجیره نهایی فولاد و محصولاتی چون میلگرد یا تیرآهن است که به بازار می آید.

وی تصریح کرد: نظارت بر تعیین قیمت باید از ابتدای زنجیره برای محصولاتی چون گندله و آهن اسفنجی که بیشتر در دست بخش دولتی است ، اعمال شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان اردبیل ادامه داد: با توجه به  افزایش قیمت آهن اسفنجی که درچند روز اخیر به  حدود 9 هزار تومان رسیده این افزایش ها بر روی قیمت نهایی محصولات تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

محمدپور با اشاره به افزایش هزینه های تولید از اسفند سال گذشته تاکنون افزود: در حال حاضر دو مجتمع تولید شمش در استان اردبیل وجود دارد که قبض برق یکی ازکارخانه ها اسفند سال گذشته حدود 250 هزار تومان آمد که  رقم قبض فعلی این کارخانه در حال حاضر نزدیک دو میلیارد تومان صادر شده است که قطعا از عوامل تاثیر گذار در افزایش هزینه های تولید در این مدت کوتاه است.

وی ادامه داد: محصولات فروآلیاژ از جمله فرومنگنز که پیش از این حدود 4 هزارتومان خریداری می شد اکنون به کیلویی 80 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل گفت: افزایش هزینه های تولید ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی ، افزایش حقوق و بیمه کارگران و افزایش قیمت مواد اولیه موجب افزایش قیمت حداقل 15درصدی محصولات نهایی شده است.

محمدپور تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه تمام شده موجب شده بسیاری از کارخانه های تولیدی نتوانند بطور کامل از ظرفیت 100درصد واحدهای تولیدی خود بهره برداری کنند و مجبور به استفاده 25 تا 30درصدی  ظرفیت کارخانه های خود شده اند که در نتیجه موجب کاهش سطح اشتغال واحدهای تولیدی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تقاضای محصولات فولادی در بازار بیشتر از عرضه است احتمال افزایش قیمت ها بیشتر خواهد بود ولی اگر دولت عرضه مواد اولیه را بیشتر کند مطمئنا قیمت ها کاهشی خواهد شد ولی احتمال می رود روند عرضه، کاهش و تقاضای محصولات افزایش یابد که بطور کلی قیمت ها هم شیب افزایشی خواهند داشت.

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان اردبیل ادامه داد: با افزایشی شدن قیمت محصولات بویژه محصولات نهایی مانند افزایش هزار تومانی میلگرد در یک ماه اخیر پیش بینی می شود روند افزایشی قیمت ها تا پایان سال ادامه یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors