کاهش قیمت حمل و نقل دریایی نقشی در تسهیل صادرات ندارد

یک فعال صنعت فولاد گفت: کاهش چشمگیر قیمت حمل و نقل دریایی در مسیرهای آبی سبب خواهد شد صادرات شرکت های فولادی افزایش و فروش محصولات فولادی بیشتر شود.

سید بهادراحرامیان در گفتگو با فولادبان درباره کاهش 14 درصدی قیمت حمل و نقل دریایی اظهار داشت: کاهش قیمت حمل و نقل دریایی نمی تواند به افزایش تولید و تسهیل صادرات کمک کند زیرا درحال حاضر قیمت تمام محصولات فولادی و کالاها نیز روند کاهشی داشته اند.

وی رکودی بودن بودن بازار محصولات فولادی را از عوامل تعیین کننده در کاهش قیمت های نهایی دانست و افزود: کاهش قیمت حمل و نقل دریایی بیشتر از کاهش نهایی قیمت ها تبعیت می کند و از آنجا که کل بازار در رکود است و حباب  قیمت ها و تورم قیمتی به حداقل خود رسیده است، کاهش قیمت حمل ونقل دریایی گشایش اثربخشی در تسهیل صادرات ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به کف رسیدن قیمت انواع محصولات و کالاها ادامه داد: در حال حاضر قیمت محصولات بیش از قیمت حمل و نقل کاهش یافته است و نسبت قیمت حمل به قیمت محصول تقریبا یکسان است و سهمی از تولید که بخشی از ان را حمل ونقل تشکیل می داد با کاهش قیمت محصولات همان خواهد بود

احرامیان تصریح کرد: باید قیمت حمل و نقل کمتر از قیمت محصول باشد تا در تولید و صادرات تسهیل گری صورت بپذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *