جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جایگزینی تفکیک به‌جای ادغام در وزارت صمت/ ریشه مشکلات صمت چیست؟

یک فعال صنعت فولاد بیان کرد: مشکلات فعلی ایجادشده در وزارت صمت به دلیل ادغام و مدیریت نامناسب است که تفکیک آن می‌تواند تا حد زیادی به شرایط تجاری و اقتصادی کشور کمک کند.

بهرام شکوری در گفتگوی اختصاصی با فولادبان در خصوص تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ادغام این دو وزارتخانه برای بهبود وضعیت مطرح شد؛ اما در عوض تجمیع شدند و طرح‌های برنامه ریزی شده برای ترکیب آنها، محقق نشد؛ چرا که در این صورت باید کاهش نیروی انسانی و کوچک‌ترشدن وزارتخانه رخ می‌داد که در اصل هیچ کدام از آنها عملی نشد. در واقع با این عمل یک وزیر حذف شد و در مقابل، معاونت‌های متفاوتی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در ابتدا مطالعه‌ای در راستای ادغام وزارتخانه‌ها در سایر کشورها صورت گرفت که چگونگی عملکرد آنها نیز زیر ذره‌بین رفت. پس از تکمیل مطالعه و تحقیق، به دلیل موفقیت‌هایی که کشورها از این اقدام کسب کردند، در ایران نیز به مرحله اجرا رسید. بر همین اساس می‌توان گفت مشکلات فعلی به دلیل ادغام و تفکیک نیست، بلکه مشکل اساسی بر سر راهبری این مجموعه‌ها و تفکر حاکم بر آنها است.

همچنین شکوری یکی دیگر از دلایل وضعیت نامناسب امروز اقتصاد را مدیریت نادرست برخی مسئولان و مدیران دانست و گفت: همچنین برای بهبود وضعیت فعلی باید مدیریت سازمان‌ها به گونه‌ای باشد که با یک سیاست‌گذاری مناسب بتوان سیستم را به درستی اداره کرد. بنابراین وزارتخانه باید با سیاست‌گذاری خود، به عنوان یک هماهنگ‌کننده عمل کند؛ به گونه‌ای که با ایجاد یک ساز و کار مناسب، فعالان اقتصادی به ادامه فعالیت تشویق شوند.

وی افزود: درنتیجه مشکل اصلی تفکیک یا ادغام نیست و باید از ابتدا این اقدام به درستی و با دقت مناسب انجام می‌شد و از طرفی باید اشخاص شایسته‌ای در این سیستم قرار می‌گرفتند که متأسفانه هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتاد. بنابراین در صورتی که شخصی صلاحیت این کار را نداشته باشد، موفقیت و ارزش سیستم مورد نظر را کاهش می‌دهد.

شکوری خاطرنشان کرد: بر همین اساس می‌توان گفت یک رئیس جمهور زمانی موفق خواهد شد که کابینه خود را به درستی انتخاب کند، چرا که در غیر این صورت موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors