بورس در هفته جدید هم به افت خود ادامه داد

شاخص کل بازار سرمایه با وجود اخبار منفی که در حال حاضر شنیده می‌شود، به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش فولادبان، اخبار منفی اقتصادی و سیاسی زیادی هفته گذشته بازار را تحت تأثیر خود قرار دادند و گل سر سبد آن‌ها خبر تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام بود. به این ترتیب، سهامداران این بازار حرکت دست به عصا را در نظر گرفته‌اند و به نظر می‌رسد با وجود خبر وخیم‌تر شدن شرایط تورم در سراسر جهان باید منتظر افت بیشتر بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه باشیم.

به هر ترتیب، امروز هم شاخص کل نتوانتس وارد منطقه سبز شود و با افت 2 هزار و 11 واحدی، به یک میلیون و 518 هزار و 287 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز تحت فشار سهام کوچک بازار، با نماگر اصلی بورس هم‌مسیر شد و در ساعت بسته شدن بازار سرمایه با افت یک‌هزار و 536 واحدی، در نقطه 419 هزار و 864 واحدی ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی 567 واحد رشد داشت و رقم یک میلیون و 119 هزار و 408 واحد را نشان داد.

در جریان معاملات امروز، نمادهای «شستا»، «خودرو»، «خگستر»، «فسازان»، «فولاد»، «شپنا» و «خساپا» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند. نمادهای «فملی»، «حکشتی» و «شاراک» تأثیر مثبت و نمادهای «خودرو»، «وبصادر»، «وتجارت» و «وبملت» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

اکثر نمادهای فولادی امروز را هم در وضعیت قرمز به پایان رساندند و در این میان، نمادهای «فجر»، «فسازان»، «فنورد» و «ذوب» بیشترین افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. نمادهای معدنی صنعت فولاد یعنی «کگل» و «کچاد» تغییر چندانی نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *