جهش 6 درصدی قیمت سنگ‌آهن در روز سه‌شنبه

معاملات آتی سنگ‌آهن چین روز سه‌شنبه بیش از 6 درصد جهش کرد که ناشی از افزایش مجدد تقاضا در شرکت‌های فولادی است، اگرچه تحلیلگران انتظار دارند سرمایه‌گذاری ضعیف در زیرساخت‌ها باعث کاهش مصرف بلندمدت سنگ‌آهن شود.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ژانویه، پس از افزایش 6.4 درصدی به 633 یوان در معاملات اولیه، رسید.
تحلیلگران Huatai Futures در یادداشتی در این باره نوشتند: به دلیل سودهای بالا در کارخانه‌های فولادی، قیمت سنگ‌آهن تا حدی افزایش خواهد یافت.
بر اساس گزارش موسسه مشاوره SteelHome، روز دوشنبه قیمت معاملات نقدی سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به چین با 3 دلار افزایش به 105 دلار در هر تن رسید.
موسسه CreditSights نیز در گزارشی اعلام کرد: با توجه به اینکه موجودی سنگ‌آهن در چین به بالاترین سطح خود رسیده و تولید فولاد همچنان در حال کاهش است، فکر می‌کنیم فشار نزولی بر قیمت سنگ‌آهن ادامه خواهد داشت. CreditSights در گزارش خود گفت: تقاضای فولاد چین که به دلیل سرمایه‌گذاری ضعیف در املاک و زیرساخت‌ها در چند ماه گذشته کاهش یافته بود، اکنون در حال برگشت است.

سایر مواد اولیه فولادسازی نیز در روز سه‌شنبه افزایش یافتند. قیمت معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان برای تحویل در ماه می با 5.4 درصد افزایش به 1877 یوان در هر تن رسید. قیمت کک هم با 2.1 درصد افزایش به 2656 یوان در هر تن رسید.
قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای دچار نوسان محدود بود. قیمت قرارداد میلگرد ساخت‌وساز در ماه می با 0.2 درصد افزایش به 4137 یوان در هر تن رسید.
قیمت کویل نورد گرم، برای تحویل در ژانویه، 0.3 درصد افزایش یافت و به 4572 یوان در هر تن رسید.
معاملات آتی فولاد ضدزنگ در بورس شانگهای با 0.9 درصد کاهش به 17035 یوان در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *