جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ فلزات و معدنی‌ها؛ صنایع پیشروی هفته آینده 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اخبار منتشرشده درباره کاهش عوراض صادراتی، احتمالاً هفته آینده گروه‌های فلزی و معدنی با وضعیت بهتری روبرو خواهند شد و البته گروه سیمانی نیز برخلاف سال‌های قبل در روند رو به رشدی قرار دارد. 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ فلزات و معدنی‌ها؛ صنایع پیشروی هفته آینده  اخبار

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: بورس تهران در هفته جاری مانند چند ماه اخیر اوضاع خیلی خوبی نداشت و عمده روزهای بازار در روند منفی قرار گرفته بود. از سوی دیگر، خروج سنگین افراد حقیقی را شاهد بودیم و ناگفته نماند که ارزش معاملات نیز کم بود. در این استا، می‌توان علت کاهش ارزش معاملات را فشار سنگین سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی دانست.

وی با اشاره به اینکه از صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت خروج پول را نیز شاهد بودیم، اضافه کرد: در واقع در هفته جاری، بانک مرکزی با انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی باعث شد بخش قابل توجهی از اشخاص حقیقی ترجیح دهند در معاملات خود، با احتیاط حرکت کنند. بنابراین تمام این اتفاقات باعث شد بازار سرمایه همانند هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه دهد.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، در روزهای پایانی هفته، روند رو به رشد معاملات، بهترین عملکردی است که می‌تواند برای هفته آینده بورس موثر واقع شود.

رضانژاد اظهار داشت: از سوی دیگر، به نظر می‌رسد وزیر اقتصاد، سیاست‌های پولی بانک مرکزی را همراهی نکرده و احتمال متوقف شدن این سیاست انقباضی وجود دارد. بر همین اساس، با احتمال کاهش سود بانکی و افزایش نرخ ارز انتظار می‌رود هفته آینده در بازار سرمایه روند صعودی را شاهد باشیم.

وی با پیش بینی صنایع پیشروی هفته آتی، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اخبار منتشرشده درباره کاهش عوراض صادراتی، احتمالاً هفته آینده گروه‌های فلزی و معدنی با وضعیت بهتری روبرو خواهند شد و البته گروه سیمانی نیز برخلاف سال‌های قبل در روند رو به رشدی قرار دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors