جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مقابله با فولاد چین

روش‌های تجاری ناعادلانه چین بار دیگر در تیررس ایالات متحده قرار گرفته است و واشنگتن نشان داده که از توافق جدید با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از دامپینگ چین در میان عدم اطمینان در مورد فاز بعدی مذاکرات تجاری دوجانبه استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در مقاله‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، فلزات ارزان چینی را که به بازارهای جهانی هجوم آورده و قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان آمریکایی کاهش داده و منجر به از دست دادن 16000 شغل فولادی در ایالات متحده بین ژانویه 2015 و اکتبر 2016 شده است، مورد انتقاد قرار دادند.

برای مقابله با این مشکل، ایالات متحده مذاکراتی را با اتحادیه اروپا برای ایجاد اولین توافقنامه بخشی مبتنی بر کربن در جهان در تجارت فولاد و آلومینیوم آغاز خواهد کرد.

آن‌ها گفتند: ایالات متحده تمیزترین فولادهای جهان را تولید می‌کند، در حالی که چین کثیف‌ترین فولادها را تولید می‌کند.

اواخر ماه گذشته، بروکسل و واشنگتن یک توافق جدید را اعلام کردند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این توافق، دسترسی به بازارهای ما برای فولاد کثیف، از کشورهایی مانند چین را محدود می‌کند. او به‌ویژه سیاست‌های اقلیمی و تجاری را ترکیب کرد و در عین حال به اختلاف تجاری چندساله بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم پایان داد.

چین که بزرگترین تولیدکننده فولاد و آلومینیوم در جهان است، مدت‌هاست که متهم به پمپاژ محصولات فلزی ارزان و اغلب یارانه‌ای به بازارهای جهانی است.

اما آخرین انتقاد از سوی دو مقام ارشد آمریکایی در نقطه حساسی صورت می‌گیرد زیرا فاز اول توافق تجاری حدود یک ماه دیگر منقضی می‌شود.

با این حال، انتظار می‌رود یارانه‌های صنعتی چین و تأثیرات زیست‌محیطی تجارت در مرکز فاز دوم مذاکرات تجاری بالقوه باشد.

وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین در مقاله‌ای نوشت: چین فعالانه و آشکارا در مذاکرات در مورد اقتصاد دیجیتال، تجارت و محیط زیست، یارانه‌های صنعتی، شرکت‌های دولتی و سایر موضوعات شرکت خواهد کرد.

وانگ شوون معاون وزیر بازرگانی چین هم ماه گذشته گفت که عدم تعادل عرضه و تقاضا ناشی از بحران مالی جهانی در سال 2008 بود که منجر به مازاد ظرفیت فولاد قبلی شد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در 28 اکتبر گفت: چین تلاش زیادی کرده و هزینه زیادی برای حل مازاد ظرفیت فولاد پرداخت کرده است.

در واقع، چین بیشترین تلاش‌ها را انجام داده و بهترین نتایج را در حذف ظرفیت‌های مازاد در بین همه کشورهای مرتبط به دست آورده است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، تولید فولاد خام چین در اکتبر 71.58 میلیون تن بود که 23.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. میانگین تولید روزانه در ماه گذشته 2.309 میلیون تن بود که 6.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت.

داده‌های گمرک همچنین نشان داد که چین در ماه گذشته 4.497 میلیون تن فولاد صادر کرده است که 11.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، اما پس از ارائه سیاست‌های جدید برای محدود کردن صادرات فولاد در اوایل سال جاری، 8.6 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

در مقاله روز یکشنبه، تای و ریموندو گفتند که اقتصاد و محیط زیست ایالات متحده از سیل فولاد کثیف از چین آسیب دیده است.

آن‌ها معتقدند: افزایش فولاد و آلومینیوم یارانه‌ای چین باعث شد صنایع ایالات متحده نتوانند رقابت کنند و کارگران آمریکایی بهای آن را پرداختند و همه ما بهای آن را نیز پرداختیم زیرا تولید فولاد چینی- از کثیف‌ترین فولادهای جهان- تنها کربن را به جو پمپاژ می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors