افزایش قیمت فولاد و کاهش قیمت سنگ‌آهن در چین

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ چین در روز پنجشنبه افزایشی شد و به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش فولادبان و به نقل رویترز؛ تحلیلگران شرکت Huatai Futures در یادداشتی در این باره نوشتند: موجودی فولاد ضدزنگ نسبتاً پایین است … عرضه، تحت تأثیر کنترل تولید همچنان کاهش می‌یابد اما مصرف، پایدار است.

Huatai Futures افزوده که مذاکرات برای کاهش تولید آهن خام نیکل (NPI) نیز قیمت را افزایش داد.

همچنین به گفته موسسه Mysteel، برخی از تولیدکنندگان آهن خام نیکل در استان شاندونگ چین اخیراً تولید خود را کاهش داده‌اند و به نظر می‌رسد که این امر بر منابع مواد اولیه به طور قابل توجهی تأثیر می‌گذارد.

قیمت فعال‌ترین قرارداد فولاد ضدزنگ در بورس آتی شانگهای، برای تحویل در ماه اکتبر، 7 درصد افزایش یافت و به 20،680 یوان (3،214 دلار) در هر تن رسید.

قیمت میلگرد در بورس شانگهای نیز با افزایش 3 درصدی به 5،660 یوان در تن و کویل نورد گرم با 2.5 درصد افزایش به 5828 یوان در تن، رسید.

همچنین قیمت آتی کک در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ژانویه، 3.1 درصد افزایش یافت و به 3425 یوان در تن رسید.

در حالی که تولیدکنندگان عمده به دنبال این بودند تا از عرضه و تثبیت قیمت زغال‌سنگ اطمینان حاصل کنند قیمت زغال‌سنگ کک‌شو 6 درصد افزایش یافت و به 2863 یوان در تن رسید.

با این حال معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس دالیان، در جلسه صبح پنجشنبه این روند را تغییر داد و با 3.6 درصد کاهش به 673 یوان در تن رسید.

بر اساس اطلاعات SteelHome، روز چهارشنبه قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به چین با 5.5 دلار کاهش به 119.5 دلار در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *