جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازی‌های دلار با بازار سرمایه ادامه دارد

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه خبرهای حذف ارز 4200 تومانی تنش زیادی در بازار ایجاد کرد، گفت: بازار در حال حاضر با اخبار حول محور دلار و قیمت‌گذاری‌ها در صنایع می‌چرخد و احتمال دارد هفته آینده تنش‌ها در بازار کمتر باشد.

بازار سرمایه

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه در هفته گذشته هم روند نزولی در پیش گرفت و باز هم شوک دیگری به معامله‌گران وارد کرد. سرمایه‌گذاران در بورس که از قبل نسبت به آن بی‌اعتماد شده بودند، شاخص را دیدند که این هفته باز هم از 1.45 میلیون واحدی فاصله گرفت، اما نوسانات بازار ارز و شوک‌های خبری حول محور حذف ارز 4200 تومانی باعث شد تا خروج سرمایه‌گذاران از بازار بیشتر شود و شاخص باز هم بریزد.

به هر ترتیب، شاخص کل نسبت به هفته قبل از آن، با ریزش 45 هزار و 701 واحد، افت 3.1 درصدی را ثبت کرد و رقم یک میلیون و 410 هزار و 778 واحد را نشان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز این هفته 1.1 درصد افت داشت و به 386 هزار و 764 واحد رسید. فلزات اساسی هم این هفته چندان مورد توجه بازار نبودند و شاخص این گروه درنهایت با 3.4 درصد افت، در ارتفاع یک میلیون و 115 هزار و 966 واحد قرار گرفت.

مهدی قلی‌پور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان در رابطه با معاملات این هفته بورس گفت: بازار منفی طی هفته گذشته توام با خروج نقدینگی حقیقی و افت حجم معاملات در اکثر روزهای هفته بود و عدم اطمینان به‌ویژه در حوزه سیاست‌های حکومتی درباره قیمت‌گذاری‌ها و نرخ ارز مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر این افت بودند.

وی با اشاره به اینکه تاییدیه‌ها و تکذیبیه‌ها در مورد افزایش یا عدم افزایش نرخ فروش کارخانه خودروها تأثیر سینوسی‌وار بر بازار داشت، تصریح کرد: متناسب با این تأیید و تکذیب‌ها، سهام صنعت خودرویی انتهای دو هفته قبل مثبت، ابتدای هفته اخیر منفی و نمادهای بزرگ متوقف و اواخر هفته هم مثبت شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از طرف دیگر، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دومین عامل مؤثر بود که به نظر می‌رسد فعلاً تا سال ۱۴۰۱ به تعویق افتاده است. انتظار حذف ارز 4200 تومانی، صنایع دلاری را مثبت کرد و سهام در صنایع با ارزش ۴۲۰۰ تومانی مثل روغن خوراکی، قند و شکر، زراعت، دارو و لاستیک را بعضاً با صف خرید مواجه نمود. با اعلام به تعویق افتادن آن دلار بازار هم افت داشت و منجر به منفی شدن بازار شد.

قلی‌پور درباره روند معاملات بورس در هفته آتی گفت: به نظر می‌رسد هفته آینده، هفته بهتری خواهد بود؛ البته همواره احتمال شوک خبری مثل مذاکرات لغو تحریم‌ها یا تحولات قانونی مقرراتی وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: صنایع سیمانی، روانکار، فلزی به‌ویژه فولاد یا روی، برخی قطعه‌سازها و بانکی‌ها در هفته آینده مستعد رشد خواهند بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors