چاینادیلی: صنعت فولاد چین در مسیر قوی‌تر شدن است

ارقام مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد پکن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری داخلی در توسعه سنگ‌آهن از سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این کشور شاهد افزایش 26.9 درصدی سرمایه‌گذاری در سنگ‌آهن در سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.
روزنامه چاینادیلی نوشته است: به گفته مقامات پکن، انتظار می‌رود تا پایان سال با رشد تقاضای فولاد چین از رشد تولید پیشی بگیرد و تقاضای فولاد به لطف حمایت‌های سیاستی افزایش بیشتری پیدا کند.
صنعت فولاد در چین با عرضه ثابت و قیمت‌های ثابت در سه‌ماهه اول سال جاری، علی‌رغم شرایط پیچیده، ثابت ماند. Qu Xiuli، معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین، گفت: انتظار می‌رود صنعت فولاد به عملکرد بهتری دست یابد زیرا اقتصاد کلان چین توسعه می‌یابد و اقدامات سیاستی تضمین می‌کند رشد پایدار تأثیر بهتری دارد.
 شرکت‌های فولادی چین به دنبال تغییرات تقاضای بازار، ساختار تنوع خود را تعدیل کرده و قیمت‌های عرضه را در چند ماه نخست امسال به ثبات رسانده‌اند.
این صنعت همچنین در سه‌ماهه اول به تعادل بین عرضه و تقاضا دست یافته است و سودآوری شرکت‌های فولادی بهبود یافته و رشد ماه به ماه نشان می‌دهد. این صنعت در آینده به ترویج توسعه پایدار و زنجیره‌های صنعتی ادامه خواهد داد.
تولید فولاد چین در سال جاری رو به کاهش بوده است. چین در سه‌ماهه اول 243 میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.5 درصد کاهش داشته است.
به گفته Shi Hongwei، معاون دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین، تقاضای سرخورده‌ای که در روزهای اولیه مشاهده شد از بین نخواهد رفت و کل تقاضا به تدریج بهبود خواهد یافت.
این انجمن پیش‌بینی می‌کند مصرف فولاد در نیمه دوم سال کمتر از نیمه دوم سال 2021 نباشد و کل مصرف فولاد در سال جاری تقریباً مشابه سال قبل باشد.
لی شین‌چوانگ، مهندس ارشد موسسه برنامه‌ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین مستقر در پکن، انتظار دارد که توسعه زیرساخت‌های جدید در سال جاری حدود 10 میلیون تن فولاد بخواهد که نقش مهمی در تقاضای ثابت فولاد ایفا می‌کند.
بازار بی‌ثبات بین‌المللی کالا در سال جاری اثرات منفی بر صنعت فولاد تحمیل کرده است. در حالی که شاخص قیمت سنگ‌آهن چین تا پایان ماه مارس به 158.39 دلار در هر تن رسید که نسبت به ابتدای سال جاری 33.2 درصد رشد داشت، قیمت سنگ‌آهن وارداتی همچنان در حال کاهش است.
لو ژائومینگ، معاون دبیرکل انجمن، گفت که دولت با چندین سیاست، اهمیت زیادی به تضمین منابع صنعت فولاد کشور داده است.
از آنجایی که چین به شدت به سنگ‌آهن وارداتی متکی است، انتظار می‌رود با افزایش تولید سنگ‌آهن خود در معادن خارج از کشور تا سال 2025 به 220 میلیون تن و افزایش تولید داخلی، مشکلات کمبود در مواد فولادسازی را حل کند.
چین قصد دارد سهم تولید سنگ‌آهن در خارج از کشور را از 120 میلیون تن در سال 2020 به 220 میلیون تن تا سال 2025 افزایش دهد و همچنین قصد دارد تولید داخلی را با 100 میلیون تن به 370 میلیون تن و مصرف قراضه فولاد را 70 میلیون تن به 300 تن افزایش دهد.
یک تحلیلگر اظهار داشت که شرکت‌های داخلی نیز سبد محصولات خود را برای پاسخگویی بهتر به تقاضای پیشرفته با تلاش‌های مستمر برای توسعه کم‌کربن برای دستیابی به کاهش قابل توجه مصرف انرژی و ردپای کربن ارتقا داده‌اند.
وانگ گوکینگ، مدیر مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد پکن، گفت که اجرای مؤثر طرح‌های توسعه سنگ‌آهن داخلی به افزایش تولید معدن داخلی کمک می‌کند و در عین حال نرخ خودکفایی سنگ‌آهن کشور را بهبود می‌بخشد.
ارقام مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد پکن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری داخلی در توسعه سنگ‌آهن از سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این کشور شاهد افزایش 26.9 درصدی سرمایه‌گذاری در سنگ‌آهن در سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *