جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چین حمایت از تولید سنگ‌آهن را برای کاهش وابستگی به واردات افزایش می‌دهد

مقامات صنعتی چین در آخرین تلاش برای گسترش منابع تأمین داخلی سنگ‌آهن و کاهش وابستگی به کشورهایی مانند استرالیا، در حال بررسی افزایش قابل توجه تولید داخلی و پیشبرد پروژه‌های خارج از کشور هستند.

به گزارش فولادبان و به نقل از Global Times، تحلیلگران خاطرنشان کردند که این تلاش‌ها سبب تأمین پایدار سنگ‌آهن موردنیاز چین، افزایش قدرت قیمت‌گذاری این کشور و تقویت رقابت بین‌المللی در صنعت فولاد می‌شود.

لو تیجون، نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، در یک کنفرانس گفت که بخش‌های مربوطه در حال بررسی حمایت‌های بیشتر برای بهبود حفاظت از منابع سنگ‌آهن داخلی و تلاش برای افزایش تولید داخلی کنسانتره سنگ‌آهن به مقدار بیش از 100 میلیون تن در طول دوره برنامه پنج‌ساله چهاردهم (2021 تا 25) هستند.

علاوه بر این، لو خاطرنشان کرد که این کشور توسعه پروژه‌های منابع سنگ‌آهن در خارج از کشور مانند پروژه سیماندو را تسریع می‌بخشد.

وانگ گوکینگ، مدیر مرکز تحقیقاتی Lange Steel پکن، روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفت، این تلاش‌ها برای افزایش قدرت قیمت‌گذاری و رقابت بین‌المللی در صنعت فولاد و در عین حال کاهش وابستگی این کشور به منابع کشورهای خارجی است.

به گفته وانگ، توسعه منابع سنگ‌آهن داخلی در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی، تأثیر بار مالیاتی سنگین و هزینه بالا با چالش‌هایی روبرو شده است، در حالی که قیمت سنگ‌آهن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این وضعیت باعث شده تا وابستگی خارجی چین به سنگ‌آهن به طور مداوم افزایش یابد و طی سال‌های اخیر از 50 درصد به 80 درصد برسد و درنتیجه قیمت سنگ‌آهن وارداتی از 130 دلار در تن از نوامبر به 230 دلار در تن در ماه مه افزایش یابد.

لو تأکید کرد که تولید آهن و فولاد کاهش یافته و قیمت سنگ‌آهن وارداتی به محدوده معقول بازگشته است، با این حال، درک این چالش‌ها و کار بر روی رفع کاستی‌ها مانند هزینه عملیاتی بالا هنوز برای صنعت فولاد بسیار مهم است.

وانگ گفت، مقامات چین برای کاهش بار مالیاتی سنگین اقدام به اجرای طرح‌های معدنی داخلی کرده‌اند و چین به تدریج از سنگ‌آهن سایر کشورها و مناطق به غیر از استرالیا استفاده می‌کند و هدف آن کاهش وابستگی به سنگ‌آهن کشورهایی مانند استرالیا و برزیل است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors