فیچ: فولادسازان با بیشترین مخاطره برای انتقال به تولید کم‌کربن مواجهند

چالش کلیدی برای کربن‌زدایی فولادسازان به تغییر تکنولوژی مربوط می‌شود و گزینه‌های متعددی در حال توسعه است. در عین حال، فولاد یک ماده ضروری برای ایجاد اقتصاد سبز است. فیچ انتظار دارد که فولادسازان به مسیر کوره قوس الکتریکی که نیازی به زغال‌سنگ کک‌شو ندارد اما به استفاده از سنگ‌آهن ادامه خواهد داد، روی بیاورند.

موسسه رتبه‌بندی فیچ می‌گوید که شرکت‌های فلزات و معادن با تأثیرات متفاوتی از گذار به اقتصاد کم‌کربن مواجه خواهند شد، ازجمله نیاز به تغییر فرآیندهای تولید و روی آوردن به منابع انرژی سبزتر و مواد اولیه پاک‌تر.

نیکل و مس به دلیل استفاده از آنها در زیرساخت‌های اقتصاد سبز مانند پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، وسایل نقلیه الکتریکی و شبکه‌ها، درخشان‌ترین چشم‌انداز تقاضا را در بخش معدن دارند، اگرچه تولیدکنندگان باید ردپای کربن در فعالیت‌های خود را کاهش دهند. آلومینیوم همچنین برای انتقال سبز مورد نیاز است، اگرچه فیچ انتظار دارد که رشد تقاضای متوسطی داشته باشد، زیرا تولیدکنندگان با فشار ناشی از افزایش هزینه کربن مواجه هستند. فیچ انتظار دارد تقاضا برای روی با استفاده گسترده از آن در ساخت و ساز و گالوانیزه فولادی (که دومی برای توربین‌های بادی استفاده می‌شود) حمایت شود.

فیچ انتظار ندارد که انتقال انرژی باعث تغییر تقاضا برای طلا شود، زیرا طلا به عنوان یک دارایی مالی در نظر گرفته می‌شود و در جواهرات استفاده می‌شود. استخراج فلزات غیرآهنی تقریباً 1 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان را بر عهده دارند که بسیار کمتر از فولادسازی (7 درصد) است.

چالش کلیدی برای کربن‌زدایی فولادسازان به تغییر تکنولوژی مربوط می‌شود و گزینه‌های متعددی در حال توسعه است. در عین حال، فولاد یک ماده ضروری برای ایجاد اقتصاد سبز است. فیچ انتظار دارد که فولادسازان به مسیر کوره قوس الکتریکی که نیازی به زغال‌سنگ کک‌شو ندارد اما به استفاده از سنگ‌آهن ادامه خواهد داد، روی بیاورند. تولیدکنندگانی که به مسیر کوره بلند متکی هستند در معرض بالاترین خطرات قرار خواهند داشت. زغال‌سنگ حرارتی به تدریج حذف خواهد شد و با یک تهدید وجودی طولانی‌مدت مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *