بهبود مورد انتظار تقاضا می‌تواند عرضه مازاد فولاد چین را کاهش دهد

 ارزش فروش املاک چین، که اکنون کانال اصلی تأمین مالی ساخت‌وساز املاک است، در ماه آوریل 38.80 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نسبت به 17.70 درصد کاهش سالانه در ماه مارس، کاهش بیشتری داشت.

منابع صنعتی به S&P Global Commodity Insights گفتند: بازار فولاد چین که با مازاد عرضه مواجه است، به زودی می‌تواند شاهد تعدیل این وضعیت باشد زیرا انتظار می‌رود روند نزولی تقاضا در کوتاه‌مدت به پایان برسد.

در حالی که بعید به نظر می‌رسد عرضه مازاد در بازار فولاد چین حداقل در این ماه کاهش یابد، برخی منابع صنعتی نسبت به چشم‌انداز تقاضا خوش‌بین بودند و انتظار داشتند که این کاهش در کوتاه‌مدت به پایان برسد.

انتظار می‌رود چشم‌انداز بهبود تقاضا عمدتاً ناشی از آخرین اقدام چین در کاهش ۰.۲ واحدی نرخ بهره وام ملک برای خریداران خانه اول در ۱۵ مه باشد، که نشان می‌دهد این کشور به سمت حمایت از بخش املاک تغییر جهت داده است.

اگرچه این حرکت، روند نزولی در فروش املاک یا شروع خانه‌های جدید را در کوتاه‌مدت معکوس نخواهد کرد، اما نشان‌دهنده اتخاذ سیاست‌های حمایتی بیشتری است.

به گفته منابع، مهم‌تر از آن، اقدامات برای مقابله با وضعیت کووید 19 به زودی نتایج خود را نشان خواهد داد و منجر به حرکت روان‌تر لجستیک در داخل چین خواهد شد.

قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری در چین، دلایل اصلی رکود در داده‌های اقتصادی آوریل بود و همچنین مانع از اقدامات محرک در زیرساخت‌ها، املاک و بخش‌های تولیدی شد.

برخی فعالان بازار معتقدند به محض اینکه لجستیک و سفر به حالت عادی بازگردد، سیاست مالی و پولی چین به تسریع سرمایه‌گذاری زیرساختی و تولید کمک خواهد کرد.

منابع گفتند که مصرف کالاهای خرده‌فروشی چین نیز به صورت پشت سر هم بهبود می‌یابد که به نوبه خود به بهبود تقاضای فولاد تولیدی نیز کمک می‌کند.

داده‌های اداره ملی آمار چین در 16 مینشان داد که تولید آهن خام چین در آوریل به 76.78 میلیون تن رسید که میانگین آن 2.55 میلیون تن در روز بود که 10.80 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشت.

تولید فولاد خام چین در آوریل همچنان 5.20 درصد کمتر از سال گذشته بود و به 92.78 میلیون تن رسید، اما تولید روزانه 8.60 درصد در ماه افزایش یافت و به 3.09 میلیون تن رسید و برای اولین بار از جولای 2021 از سطح 3 میلیون تن عبور کرد.

تولید آهن خام و فولاد خام چین در چهارماهه اول 2022 به 280.30 میلیون تن و 336.15 میلیون تن رسید که همچنان به ترتیب 9.40 و 10.30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

برخی فعالان بازار انتظار داشتند که تولید آهن خام و فولاد خام چین در ماه مه در سطح مشابه آوریل باشد.

شیوع مجدد کووید 19 در چین در ماه آوریل کاهش رشد بخش املاک را تشدید کرد و منجر به اثرات نامطلوب بر تقاضای کلی فولاد شد.

ارزش فروش املاک چین، که اکنون کانال اصلی تأمین مالی ساخت‌وساز املاک است، در ماه آوریل 38.80 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نسبت به 17.70 درصد کاهش سالانه در ماه مارس، کاهش بیشتری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *