بورس همچنان روی ریل صعودی/ شاخص کل به کانال 1.4 میلیون واحدی رسید

دومین روز معاملاتی سال نیز به معامله‌گران بورس روی خوش نشان داد و شاخص کل به رشد خود ادامه داد و کانال 1.4 میلیون واحدی را گرفت.

به گزارش فولادبان، با حمایت‌هایی که همین روزهای ابتدایی معاملاتی سال 1401 از بازار سرمایه شد و بیشتر نمادهای بزرگ صف خرید تشکیل دادند، شاخص کل توانست امروز به کانال 1.4 میلیون واحدی برسد؛ جایی که شاید با مقاومت‌هایی روبه‌رو شود. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که معامله کردن در این روزها در بورس ریسک کمتری دارد و به همین دلیل است که حجم معاملات نسبت به روزهای آخر سال قبل افزایش یافته است.

به هر حال، با توجه به سابقه سبز فروردین در ادوار گذشته، انتظار می‌رود شاخص کل نیز در این ماه افزایش داشته باشد و امروز هم با رشد 12 هزار و 729 واحدی، به یک میلیون و 403 هزار و 589 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌راستا با نماگر اصلی بورس 3 هزار و 36 واحد افزایش یافت و رقم 353 هزار و 581 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم با استقبال خوب از سهم‌های گروه خود توانست 13 هزار و 907 واحد رشد کند و به یک میلیون و 133 هزار و 258 واحدی برسد.

امروز، نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «شستا»، «شتران»، «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» نسبت به دیگر نمادها تراکنش بیشتری داشتند. نمادهای «فولاد»، «فخوز»، «شتران»، «فملی»، «وغدیر»، «کگل» و «شپدیس» نیز بیشترین تأثیر را روی روند صعودی شاخص کل گذاشتند.

وضعیت نمادهای فولادی در طول معاملات خوب بود و در این میان، نمادهای «فجر»، «فخوز» و «فولاد» بیشترین تقاضا و رشد قیمت را داشتند. این در حالی است که «فسازان» صف فروش سنگینی داشت. نمادهای «کگل» و «کچاد» از سوی سهامداران حقوقی حمایت خوبی شدند و وضعیت سبز را در معاملات پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *