جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چراغ سبز تالار شیشه‌ای بالاخره روشن شد/ بازگشت فلزات اساسی به ریل صعودی

در دومین روز آزادسازی سهام عدالت، در حالی که در دقایق اولیه معاملات بورس شاخص کل نزدیک به 12 هزار واحد سقوط کرد، در ادامه با بازگشت خریداران به صف بازار سرمایه، بعد از چند روز بالاخره چراغ سبز تالار شیشه‌ای روش شد و شاخص کل در مجموع بیش از 8 هزار واحد بالاتر رفت. همزمان شاخص فلزات اساسی نیز به ریل صعودی بازگشت و افزایشی 10 هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش فولادبان، امروز همزمان با دومین روز آزادسازی سهام عدالت، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات در ادامه روند کاهش روزهای گذشته تا مرز 12 هزار واحد نیز پایین‌تر رفت و حتی در آستانه خروج از کانال 900 هزار واحدی نیز قرار گرفت. اما بعد از نیم ساعت، کم‌کم خریداران به صف بازار سرمایه بازگشتند و چراغ سبز تالار شیشه‌ای مجددا روشن شد. به نحوی که تا کنون در مجموع شاخص کل بورس با رشد 8 هزار و 213 واحدی به رقم 934 هزار و 345 واحد رسیده است. البته شاخص کل (هم‌وزن) امروز 836 واحد افت کرد و اکنون این شاخص رقم 311 هزار و 630 واحد را نشان می‌دهد.

در قسمتی دیگر از تالار شیشه‌ای نیز شاخص فلزات اساسی در ابتدای معاملات همزمان با سقوط شاخص‌های اصلی بورس، افتی 8 هزار واحدی را تجربه کرد. اما این شاخص نیز در دقایق بعدی پا به پای شاخص کل بالا رفت، به نحوی که در روز جاری در مجموع شاخص فلزات اساسی با افزایش 10 هزار و 436 واحدی به رقم 561 هزار و 213 واحد رسید.

اما در روز بازگشت شاخص‌های اصلی بازار سرمایه به ریل صعودی، نمادهای «بانک ملت»، «مخابرات ایران»، «بانک تجارت»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «پالایش نفت اصفهان» پربیننده‌ترین نمادهای بورسی را تشکیل دادند. همچنین در روز جاری در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی نمادهای «گروه صنعتی سپاهان»، «نورد و قطعات فولادی» و «کالسمین» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و در «لوله و ماشین‌سازی ایران»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» و «آلومینیوم ایران» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors