ادامه افزایش قیمت سنگ‌آهن

به گزارش فولادبان؛  منابع مطلع خبر می‌دهند که بازار سنگ‌آهن اخیرا مسیر مشخصی ندارد. یک فرد خریدار در جنوب چین گفت که شرایط بنیادی بازار اکثرا بدون تغییر مانده است و به علت سطح بالای تولید فولاد و  موجودی پایین در بنادر چین بعلاوه نااطمینانی‌ها نسبت به عرضه از جانب برزیل، قیمت سنگ‌آهن در حال تقویت است.

این خریدار اضافه کرد که کاهش فاصله بین سوآپ سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 65درصد و 62درصد بیانگر این واقعیت است که حاشیه سود کارخانجات فولادی در حال کاهش است. به گفته وی، به علت افزایش عرضه کنسانتره با کیفیت بالا در بازار داخلی چین نسبت به کنسانتره با کیفیت متوسط خصوصا محموله‌های وارداتی از استرالیا، قیمت سنگ‌آهن با درجه کیفیت بالا با سرعت کمتری   افزایش یافته است.

یک خریدار در پکن هم بیان کرد که بازار اخیرا باثبات بوده زیرا اکثر فعالان بازار سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند. یک خریدار دیگر در چین هم معتقد است که   با توجه به وضعیت مناسب بخش ساخت‌وساز و آغاز به کار بسیاری از پروژه‌ها، وضعیت بازار فولاد مناسب خواهد بود.

یک منبع تجاری در شانگهای نیز عنوان کرد که سوآپ سنگ‌‌آهن از معاملات فیزیکی آن در بازار واردات و صادرات پیشی گرفته و این می‌تواند به افزایش قیمت‌ها بیانجامد.

در همین حال وضعیت عرضه سنگ‌آهن از جانب برزیل همچنان مایه نگرانی فعالان بازار است. برزیل با موج شدید بیماری کرونا مواجه است و محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این کشور موجب تعطیلی معادن و بنادر شده و احتمال کاهش عرضه سنگ‌آهن از جانب این کشور را به دنبال داشته است.

***

شاخص‌های FASTMARKETS از قیمت سنگ‌آهن

 

سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصدی، cfr کینگدائو:

97.09 دلار در تن، افزایش 1.72 دلاری

 

سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصدی با آلومینای پایین، cfr کینگدائو:

98.89دلار در تن، افزایش 0.89دلاری

 

سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 58 درصد درجه بالای پرمیوم،  cfr کینگدائو:

85.54 دلار در تن، افزایش 1.30 دلاری

 

سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده   62 درصدی برزیلی cfr کینگدائو:

112 دلار در تن، 1.10 دلار افزایش

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب