Please use a valid API Key افزایش قیمت کامودیتی ها ناشی از بحران اوکراین / قطع گاز روسیه تولید فولاد در اروپا را متوقف می‌کند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

افزایش قیمت کامودیتی ها ناشی از بحران اوکراین / قطع گاز روسیه تولید فولاد در اروپا را متوقف می‌کند

گاز ایران به علت تحریم‌ها، نبود زیر ساخت‌های حمل و توزیع به سرعت نمی‌تواند جایگزین گاز روسیه شود و متقاضیان گاز روسیه از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تامین نیاز انرژی خود به سمت قطر و امارات حرکت خواهند کرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: از ابتدای تنش میان روسیه و اوکراین کامودیتی‌ها رشد قیمتی داشته‌اند که بیشترین میزان افزایش مربوط به قراضه صادراتی آمریکا و منیزیوم فوب چین بود.

آنوش رحام در گفتگو با فولادبان افزود: جنگ های منطقه ای همیشه بر قیمت کامودیتی‌ها و منابع کانی و معدنی اثر می گذارند و این اثرات اغلب فزاینده و افزایشی بوده است.

وی با اشاره به رشد قیمتی کامودیتی ها ادامه داد: بیشترین افزایش در بخش کامودیتی‌ها مربوط به قراضه صادراتی آمریکا و منیزیوم فوب چین با 13 درصد افزایش، ذغال سنگ 34.9 درصد ، کک چین 4.7 درصد و کک صادراتی بنادر روسیه هم در همین حدود افزایش قیمت داشته است.

این فعال صنعتی گفت: با اعتصاب  کارگران و فعالان محصولات کامودیتی در بندرتجاری نووراسییسک، بزرگترین اپراتور ترابری دریایی و خدمات بنادر تجاری در روسیه، قیمت کامودیتی‌ها رشد 35 درصدی داشته‌اند و بقیه کامودیتی‌ها هم قیمتشان افزایشی بوده است. ‌

رحام افزود: اگر نزاع اوکراین و روسیه به سمت قطع گاز صادراتی روسیه برود صادرات دیگر کشورها هم تحت الشعاع قرار می‌گیرد افزایش قیمت‌ها را دامن خواهد زد. اگر روسیه گاز اروپا را قطع کند فعالیت صنایع و صنایع تولیدی و مادر به خصوص فولاد در اروپا متوقف خواهد شد و با توقف فعالیت عرضه کاهش تقاضا افزایش و قیمت نیز روند صعودی خواهد داشت.

وی درباره جایگزینی بازار گاز ایران بجای بازار گاز روسیه گفت: گاز ایران به علت تحریم‌ها، نبود زیر ساخت‌های حمل و توزیع به سرعت نمی‌تواند جایگزین گاز روسیه شود و متقاضیان گاز روسیه از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تامین نیاز انرژی خود به سمت قطر و امارات حرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors