هفته صعودی قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا+دلایل/ چه خبر از شنیده‌های بازار؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از هفته صعودی قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شاخص قیمت کویل ورق گرم غرب میانه  آمریکا به دنبال سومین اعلامیه افزایش قیمت مقاطع تخت فولادی شرکت‌ها در ماه جاری، هفته را با روندی صعودی به پایان رساند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 24 فوریه (5 اسفند ماه 1401)، 48.80 دلار به ازای هر هاندردویت (976 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این قیمت حاکی از افزایش 0.78 و 16.89 درصدی قیمت نسبت به روز قبل و هفته گذشته است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 48.42 و 41.75 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته آخرین شاخص محاسبه شده بیش از این نرخ در تاریخ 30 ژوئن 2022 (9 تیر ماه 1401)، 48.83 دلار به ازای هر هاندردویت بوده است.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 45 تا 50 دلار به ازای هر هاندردویت بود.

شنیده شده در بازار

در این میان، نظرات فعالان بازار درباره رشد اخیر قیمت‌ها متفاوت بود. برخی باور دارند که نرخ بالای این محصول ماندگار خواهد بود اما دیگر فعالان معتقدند برای ادامه این روند صعودی، تقاضای کافی وجود ندارد.

یک منبع در بازار در این باره پیش‌بینی کرد: در حالی که کارخانه‌ها در عرضه کالا با قیمت بالا قاطع هستند، قیمت کویل ورق گرم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. البته عدم ثبات اقتصادی در نیمه دوم سال میلادی 2023 می‌تواند منجر به لغزش سطوح بالای قیمتی نورد گرم شود.

زمان آماده‌سازی محصول تا ماه اوریل و می برآورد شده است.

نقل قول روز

با این حال، یک توزیع‌کننده در بازار بیان کرد: تقاضا کافی است ولی مطلوب نیست. شرایط کنونی باب میل است ولی آینده نامعلوم است. من دلیل افزایش قیمت‌ها را نمی‌دانم و بازار تقاضا نیز از این روند حمایت نمی‌کند. من متعجب نمی‌شوم اگر قیمت‌ها به 60 دلار به ازای هر هاندردویت و یا بالاتر برسند اما مطمئن هستم که بسیاری از مردم، اقتصاد و همچنین بازار تقاضا از این شرایط استقبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *