جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قوانین غیرشفاف و دست و پاگیر از موانع اصلی در فعالیت واحدهای صنفی

درحال حاضر کد نقش فروشندگان هم عاملی بازدارنده برای خرید به میزان دلخواه برای توزیع کنندگان از واحدهای تولیدی شده است و چنانچه فروشندگان این کد را نداشته باشد، تولیدکنندگان از فروش جنس به فروشندگان خودداری خواهند کرد.

قوانین غیرشفاف و دست و پاگیر از موانع اصلی در فعالیت واحدهای صنفی عینک فولادی فولاد

رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان گفت: ثبت کد ملی در فاکتور معاملات، تعیین تناژ در معاملات فولادی سامانه جامع تجارت و الزام به داشتن کد نقش نتیجه ای جز سردرگمی، بی انگیزگی و اتلاف وقت برای فعالان صنفی ندارد و به خروج آنها از این شغل می‌انجامد.

مهرداد طهیری در گفت و گو با فولادبان افزود: اخیرا به فروشندگان اعلام کرده‌اند هنگام معاملات شماره کد ملی خریداران در فاکتور و دفاتر ملی ثبت شود و حتی آهن فروشانی که اجناس مورد نیازشان را از همکاران خود خریداری می کنند آنها هم باید کد ملی ارائه دهند.

به گفته وی، به نظر می‌رسد اجرای این جزییات موجب سردرگمی فروشندگان و خریداران در حین معاملات می شود و باعث خروج فعالان از این رسته شغلی خواهد شد.

طهیری با انتقاد از تعیین تناژ معاملات فولادی در سامانه جامع تجارت تصریح کرد: اعلام شده اعضای اتحادیه می‌توانند میزان و تناژ مشخصی محصولاتشان را معامله کنند که علت آن مشخص نیست. این درحالی است که وزارت صمت آگاه است بکارگیری مصوبات غیر شفاف بازار را به سمت رانت و واسطه گری می‌کشاند.

رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان گفت: تناژ تعیین شده در سامانه جامع تجارت برای معاملات واحدهای صنفی بسیار کم است زیرا فروشندگان آهن موجودی انبارشان بیش از میزان فروششان است. اینکه آهن در انبار ذخیره نند اما نتوانند به فروش برسانند به جز زیان و رکود نتیجه ‌ای ندارد.

طهیری افزود: درحال حاضر کد نقش فروشندگان هم عاملی بازدارنده برای خرید به میزان دلخواه برای توزیع کنندگان از واحدهای تولیدی شده است و چنانچه فروشندگان این کد را نداشته باشد، تولیدکنندگان از فروش جنس به فروشندگان خودداری خواهند کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors