حرکت خلاف جهت دو شاخص اصلی بورس

معاملات امروز به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل و شاخص هم‌وزن 180 درجه در حرکت خود تفاوت داشتند.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه امروز وضعیتی نامشخص داشت چراکه نقدینگی بازار از سوی نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ به سمت سهم‌های کوچک‌تر سرازیر شدند تا جایی که دو شاخص اصلی بورس در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. از نظر کارشناسان بورس، این حرکت خلاف جهت برای دو شاخص اصلی بازار به دنبال حرکت خبرهای تقریبا مثبتی است که از مذاکرات شنیده شده است و سهام شرکت‌های خودرویی و بانکی تا حدی مثبت شدند.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات 3 هزار و 572 واحد ریزش کرد و در نقطه یک میلیون و 279 هزار و 297 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل هم‌وزن خلاف شاخص کل، یک‌هزار و 273 واحد رشد کرد و در پایان معاملات در ارتفاع 330 هزار و 791 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم از جمله شاخص‌هایی بود که افزایش عرضه را بیشتر نمایان کرد و با کاهش 14 هزار و 144 واحدی، رقم یک میلیون و 24 هزار و 229 واحدی را نشان داد.

امروز، نمادهای «خودرو»، «فملی»، «فولاد»، «خساپا»، «وتجارت»، «وبملت» و «انرژی 3» بیشترین تراکنش را در طول معاملات داشتند. «فملی»، «فولاد»، «فخوز»، «وتجارت» و «شپدیس» نمادهایی بودند که بیشترین اثر را در ریزش شاخص کل داشتند و نمادهای «شفن» و «نوری» اثر مثبت روی شاخص گذاشتند.

معاملات روز جاری برای بزرگ‌های فولادی چندان خوشایند نبود و اکثر آن‌ها قرمزپوش شدند. در این میان، نمادهای «فنورد»، «فولاد»، «فخوز» و «کویر» بیشترین افت را تجربه کردند، اما نمادهایی مانند «فجر» و «فسبزوار» وضعیت مناسبی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *